۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۲۲:۵۸
کد خبر: 80894334
T T
۰ نفر
همايش تجليل از پيرغلامان و تعزيه خوانان خاتم برگزار شد

يزد- همايش تجليل از پير غلامان و تعزيه خوانان خاتم با حضور جمعي از تعزيه خوانان ، مداحان و مسئولين در مسجد الزهرا(س) اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خاتم در اين همايش در سخناني با تسليت فرا رسيدن ماه محرم ، خاطر نشان كرد: قيام امام حسين (ع) در عاشورا از ماندگارترين قيام هاي تاريخ بشريت به شمار مي آيد .

وي با بيان اينكه هنر تعزيه از اثر گذارترين هنرها ي آييني به شمار مي رود، اظهار داشت :با اين هنر ارزشمند مي توان پيام هاي زيادي را به جامعه منتقل كرد .

رئيس ارشاد خاتم همچنين بر لزوم رعايت آداب و اصول اسلامي در برگزاري مراسم ها و آيين هاي عزاداري توسط تعزيه خوانان و مداحان تاكيد كرد .

همچنين در اين مراسم معنوي كه به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم و با حضور تعزيه خوانان و شبيه گردانان برگزار شد، مسائل و شئونات مراسم تعزيه گرداني و شبيه خواني توسط مسئولين گروههاي تعزيه و كارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و از هنر مندان تعزيه جهت پوشش بيمه هنرمندان و بيمه تكميلي با ارسال مدارك و مستندات دعوت بعمل آمد.

در پايان اين مراسم ضمن تجليل از تعزيه خوانان شهرستان ،حضار به ضيافت شام كه به همت محمود دهقان مسئول هئيت تعزيه بخش مركزي شهرستان تدارك ديده شده بود شركت كردند.ك2

7538-1968