۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۳
کد خبر: 80904537
T T
۰ نفر

هزینه سفر به عمره مفرده 15 درصد كاهش یافت

۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۳
کد خبر: 80904537
هزینه سفر به عمره مفرده 15 درصد كاهش یافت

تهران - ایرنا - رییس سازمان حج و زیارت از كاهش 15 درصدی هزینه سفر به عمره مفرده آتی خبر داد و گفت: قیمت نهایی تا اواسط هفته آینده اعلام می شود.

«سعید اوحدی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از مجموع 15 درصد كاهشی كه تاكنون در هزینه های سفر به عمره مفرده صورت گرفته، پنج درصد مربوط به كاهش هزینه حمل و نقل هوایی توسط شركت های هواپیمایی ایران ایر و ماهان و 10 درصد نیز مربوط به كاهش قیمت مسكن حجاج در عربستان سعودی است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: این در حالی است كه سالانه به طور متوسط هزینه حمل و نقل هوایی 10 درصد و هزینه مسكن حجاج هفت درصد افزایش می یافت.

اوحدی با بیان اینكه قیمت نهایی سفربه عمره مفرده 93 - 92 بعد ازمذاكره با شركت هواپیمایی سعودی اعلام می شود، درباره مذاكره با شركت هواپیمایی سعودی نیز گفت: اوایل هفته آینده با شركت هواپیمایی سعودی مذاكره و قیمت نهایی عمره 93-92 را اعلام می كنیم.

رییس سازمان حج و زیارت یادآورشد: اولویت های نام نویسی دركاروان های عمره مفرده 93-92، دوم آذر ماه از طریق روزنامه های كثیرالانتشار فراخوان می شوند.

به گفته اوحدی، حداقل هزینه اعزام به عمره مفرده در سال گذشته یك میلیون و 700 هزار تومان و حداكثر سه میلیون و 200 هزار تومان بود.

سازمان حج و زیارت هفته گذشته با صدور پیش اطلاعیه ای اعلام كرد كه با توجه به هماهنگی و تمهیدات بعمل آمده اعزام عمره گزاران به سرزمین وحی از دهه سوم آذرماه 92 آغاز خواهد شد.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، در عملیات عمره 93-92 تمامی ثبت نام شدگان سال 1387عمره مفرده كه در بانك ملت به مبلغ 500 هزار تومان ودیعه گذاری كرده اند (اولویت های یك تا 300) به همراه دارندگان اسناد ودیعه گذاری بانك ملی مربوط به تاریخ پیش از پنجم فروردین سال 86 كه قبلاً از طریق شعب بانك ملی(در زمان تعیین شده) اقدام به تبدیل فیش ثبت نامی خود به اسناد جدید هشت میلیون ریالی كرده اند، می توانند در این گروه های اعزامی ثبت نام كنند.

بنابراعلام رییس سازمان حج و زیارت در عمره مفرده 93-92 حدود 750 هزار زائر ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف می شوند.

اجتمام(4)**9140**1590
۰ نفر