۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۴۴
کد خبر: 80906239
T T
۰ نفر
اهالی فرهنگ با آرمان های امام راحل تجدید بیعت می كنند

تهران - ایرنا - اهالی فرهنگ به مناسبت بیست و یكمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران فردا ساعت 11 در مراسمی با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) تجدید میثاق می كنند.

مراسم تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) یكشنبه 26 آبان مصادف با دومین روز از هفته كتاب و با حضور كتابداران كتابخانه های عمومی و كاركنان ستادی این مركز، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی از اعضای هفته كتاب و هم چنین جمعی از نویسندگان، شاعران، ناشران، اهالی صنعت چاپ و سایر اهالی فرهنگ برگزار خواهد شد.

این مراسم كه قرار بود ساعت 9 صبح در حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شود به ساعت 11 موكول شد .



*پخش مستند آموزشی مراحل چاپ یك كتاب از صداوسیما

دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد دارد مستند تولیدی خود درباره مراحل مختلف چاپ یك كتاب را از شبكه های تلویزیونی به نمایش بگذارد.

مستند آموزشی چاپ كاری از « محمد رحیمی » با زمانی در حدود 50 دقیقه از اولین مراحل چاپ یك كتاب یعنی تولید كاغذ تا مراحل نهایی یعنی چاپ و صحافی را شامل می شود.



* برگزاری 11 نمایشگاه كتاب در شهرستان های خراسان رضوی

اهدای كتاب به مدارس، دانشگاه ها، حوزه علمیه، بیمارستان و زندان ها، تقدیر از خادمان كتاب، برگزاری همایش ناشران، برپایی 11 نمایشگاه كتاب در شهرستان های استان و بررسی طرح استانداردسازی نمایشگاه های كتاب از جمله فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ایام هفته كتاب است. این مركز هم چنین از هفت ناشر برتر استان تجلیل خواهد كرد.

افتتاح مراكز فرهنگی، تجهیز شش كتابخانه عمومی و برگزاری 18 مسابقه كتابخوانی نیز از دیگر برنامه های خراسان رضوی است.



* تجلیل از كتابخوانان فعال / اهدای 1500 كتاب به مدارس در بوشهر

استان بوشهر به مناسبت هفته كتاب برنامه هایی را در نظر گرفته كه از آن جمله می توان به برپایی نمایشگاه كتاب، نمایشگاه تصویرگری «یار مهربان»، تجلیل از كتابخوانان فعال، مسابقه نقاشی با موضوع كتاب، اهدای 1500 كتاب به مدارس، مساجد و كتابخانه های عمومی و مسابقه كتابخوانی اشاره كرد.

هم چنین برگزاری جشن كتاب و تقدیر از اهالی كتاب، نمایشگاه تجسمی، عضویت رایگان دانش آموزان در كتابخانه های عمومی از دیگر برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در ایام هفته كتاب است.



*صدور مجوز 64 كتابخانه به مساجد در آذربایجان غربی/ برپایی 17 نمایشگاه كتاب

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی فعالیت های متنوعی را به مناسبت هفته كتاب تدارك دیده كه برپایی 17 نمایشگاه كتاب، مسابقات كتابخوانی، دوره های آموزشی كتابداران استان، جلسات نقد و بررسی كتاب، تجلیل از كتابداران نمونه، خبرنگاران حوزه كتاب و كتابداران فعال مساجد از جمله این برنامه هاست.

همچنین اعطای 64 مجوز كتابخانه به مساجد با هدف دسترسی مناطق مختلف استان به كتاب از دیگر برنامه های مهم این استان محسوب می شود. رونمایی از 3 عنوان كتاب دفاع مقدس نیز از دیگر فعالیت های آذربایجان غربی در این ایام است.



*«نشست عاشورا در آینه شعر و نشر ایران»

«نشست عاشورا در آینه شعر و نشر ایران» فردا یكشنبه 26 آبان ماه هم زمان با دومین روز از بیست و یكمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران «كتاب و فرهنگ عاشورایی» برگزار می شود.

شست «عاشورا در آینه شعر و نشر ایران» ساعت 18 تا 20 روز یكشنبه 26 آبان ماه هم زمان با دومین روز از هفته كتاب با عنوان «كتاب و فرهنگ عاشورایی» برگزار می شود.



*كار كارشناسی كتب نمایشگاه یاد یار مهربان در مرحله پایانی / فهرست ناشران و كتب نمایشگاه منتشر می شود

بیش از 430 ناشر با بیش از 19 هزار عنوان كتاب برای حضور در یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان اعلام آمادگی كرده‌اند كه كار كارشناسی كتب ارسالی به دبیرخانه نمایشگاه تا چند روز آینده به پایان می رسد.

آمار ناشران ثبت نامی و همچنین كتب عرضه شده برای این نمایشگاه حاكی از این است كه آمار ناشران و همچنین كتب این نمایشگاه با وجود كاهش 15 درصدی شمارگان و تولید كتاب در كشور هیچ كاهشی را نداشته و استقبال ناشران از این نمایشگاه همانند سال گذشته اما با كیفیت‌تر است.

فهرست كتاب ها و ناشران به زودی بر روی سایت نمایشگاه به آدرس yym.ir قرار می‌گیرد.

نمایشگاه یاد یار مهربان سوم تا نهم آذر ماه از ساعت 8 الی 16 در محل باغ كتاب تهران برگزار می شود.

بیست و یكمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «كتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر كشور برگزار می‌شود.

فراهنگ **1630**1588
۰ نفر