خسروی وفا: برای تعیین زمان انتخابات كمیته المپیك منتظر نظر وزیر نمی مانیم

تهران - ایرنا - عضو هیات اجرایی كمیته ملی المپیك گفت: كمیته ملی المپیك برای تعیین زمان انتخابات این كمیته منتظر اعلام نظر وزیر ورزش و جوانان نمی ماند و به صورت مستقل عمل می كند.

به گزارش ایرنا، «محمود خسروی وفا» پس از نشست هیات اجرایی كمیته ملی المپیك در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال كه آیا نظر وزیر ورزش و جوانان را درباره زمان برگزاری انتخابات این كمیته جویا می شوید؟ گفت: هیات اجرایی به صورت مستقل عمل می كند و در جلسه امروز (سه شنبه) هم اینگونه كار كردیم.

وی درباره احتمال تعویق انتخابات كمیته ملی المپیك اظهار داشت: تا كنون كسی برای شركت در انتخابات ثبت نام نكرده است و چند نفر از اعضای مجمع هم كناره گیری كرده اند. با این شرایط فكر می كنم انتخابات به تعویق بیفتد. اگر این تاخیر باعث انجام شدن كاری بدون عیب شود، بهتر است تا اینكه بخواهیم كاری را در زمان كم و با ایرادهای زیاد انجام دهیم.

خسروی وفا تاكید كرد: البته ورزش كشور با تاخیر در برگزاری انتخابات كمیته ملی المپیك تا امروز ضرر كرده است، اما تغییر و تحولاتی كه در زمان ریاست علی سعیدلو بر سازمان تربیت بدنی و حضور محمد عباسی در وزارت ورزش و جوانان رخ داد باعث این تاخیر شد.

وی ادامه داد: در جلسه فردا (چهارشبنه) زمان برگزاری انتخابات را قطعی می كنیم و بهرام افشارزاده دبیركل كمیته ملی المپیك این موضوع را رسانه ای خواهد كرد تا صدای واحدی از هیات اجرایی خارج شود.

وی درباره نامه اش به مسئولین كمیته ملی المپیك، گفت: در نامه ام به اشكالات مختلف اشاره كرده ام تا نواقص برطرف و كارها به بهترین شكل ممكن انجام شود.

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین درباره اظهارات مهدی قدمی نایب رییس كمیته ملی المپیك مبنی بر توافق همه اعضای هیات اجرایی پیرامون مباحث مطرح شده در جلسه امروز گفت: اساسنامه كمیته ملی المپیك بر روی سایت این كمیته وجود دارد. اگر بندهای موجود در نامه من منطبق بر قانون باشد كه هیچ وگرنه اظهارات قدمی را تایید می كنم.

وی بااشاره به نامه خودونامه سازمان بازرسی كل كشوردرباره فروش ساختمان كمیته ملی المپیك، گفت: سازمان بازرسی به هیات اجرایی تذكر آیین نامه ای داده و خواستار پاسخگویی شده است.

خسروی وفا در پاسخ به این سوال كه آیا نامه سازمان بازرسی به كمیته ملی المپیك دخالت آشكار درامور این كمیته نیست؟ گفت: این سازمان فقط یك سوال مطرح كرده است. لطفا پای سازمان بازرسی را به مسائل كمیته ملی المپیك باز نكنید، زیرا كمیته بین المللی المپیك (ioc)به دنبال بهانه است.

وی درباره واكنش اعضای هیات اجرایی به این دو نامه، خاطر نشان كرد: در جلسه امروز درباره دو بند این نامه صحبت كردیم.واكنش اعضا خوب بود و صمیمانه ترین جلسه را داشتیم. اگر مسائل درستی را بیان كرده ام كه اعضای هیات اجرایی باید ازمن تشكر كنندوگرنه من عذرخواهی خواهم كرد.

نایب رییس كمیته ملی المپیك درباره یكی دیگر از اظهارات مهدی قدمی مبنی بر مخالفت كمیته بین المللی المپیك با حضور وی و محمود مشحون در كمیسیون انتخاب ورزشكاران، گفت: كمیته بین المللی المپیك كمیسیون ورزشكاران را مستقل می داند و انتخاب نمایندگان این كمیته به عهده اعضای آن است. قرار شده است از جلسه آینده هیات اجرایی، یكی از اعضای كمیسیون نیز حضور داشته باشد و تلاش می كنیم این فرد حق رای هم دریافت كند.

وی درباره اختلاف نظر هادی ساعی و بهرام افشارزاده مبنی بر تغییر یا تغییر نكردن تركیب ورزشكاران حاضر در مجمع كمیته ملی المپیك، گفت: كمیسیون ورزشكاران مستقل است، اما باید بر اساس آیین نامه عمل كند.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان درباره ادامه حضورش در این وزارتخانه نیز گفت: افتخار می كنم كه با این وزارتخانه همكاری می كنم و اعلام كرده ام كه تمایل به ادامه كار و خدمت به ورزش دارم.

ورزشی (3) ** 1346 ** 2024**1379
۰ نفر