۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲
کد خبر: 80910651
T T
۰ نفر
دستگاه توليد كننده آب مقطر استريل فوق ديونيزه در اصفهان ساخته شد

اصفهان- ايرنا- دستگاه توليد كننده آب مقطر استريل فوق ديونيزه (اتوترموستريل) توسط يك شركت دانش بنيان در اصفهان طراحي و ساخته شد.

رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان روز سه شنبه اعلام كرد: اين دستگاه توسط شركت «هواكشت آريا» مستقر در اين شهرك طراحي شده و به صورت اختراع در اداره كل ثبت شركت­ها و مالكيت صنعتي به شماره 68740 به ثبت رسيده است.

محمود شيخ زين الدين افزود: آب توليد شده در اين دستگاه براي صنايع مختلف از قبيل پالايشگاه­ها، پتروشيمي، پلي اكريل، بيمارستان­ها، داروسازي­ها، مراكز تحقيقاتي، آزمايشگاه­ها، توليد كنندگان لوازم آرايشي و بهداشتي، دندان پزشكي­ها، دستگاه هاي خانگي نظير اتو پرس، بخار شو و در صنايع و آبكاري طلا و كروم كاربرد دارد.

وي اظهار كرد: دستگاه­هاي توليد كننده آب مقطر موجود در بازار به دليل وجود فيلتر در ساختارشان مشكلاتي از قبيل عدم استريل شدن و نيز تفاوت در كيفيت آب توليد شده در حين فيلتراسيون را دارد و آب توليد شده كيفيت مناسب براي دستگاه­هاي آزمايشگاهي و حساس را ندارد.

شيخ زين الدين افزود: اين در حاليست كه آب توليد شده توسط دستگاه اتوترموستريل به دليل عدم نياز به فيلتر و استفاده از راكتورهاي مخصوصي كه املاح را از آب جدا مي­كنند، دو شاخص استريل و درجه خلوص بسيار بالا را داراست.

وي بيان كرد: اين دستگاه همچنين قابليت اتصال مستقيم به آب شهر و استريل و ديونيزه نمودن آن ­را دارد.

وي ادامه داد: در تمام سيستم­هاي تقطير، ارتفاع سطح آب به كمك مخزن يا تانك دوم صورت مي­گيرد در صورتيكه اين دستگاه به كمك سامانه حرارت سنج ديجيتالي و سيستم ارتفاع سنج آب، كارايي بهتري نسبت به سامانه­هاي پيشين دارد.

شيخ زين الدين استفاده از حرارت ايجاد شده جهت فرايند تبخير در حين گرم كردن آب ورودي كه نتيجه آن جلوگيري از اتلاف انرژي نهان تبخير است را از ديگر امتيازات دستگاه فوق دانست.

وي توليد آب مقطر استريل عاري از هرگونه املاح نظير نيترات، جذب انرژي­هاي حاصل از توليد بخار در مرحله تبخير و پيش گرم ورودي آب متصل به شهر، استفاده از يك مخزن و حذف مخزن دوم در كليه سيستم­هاي برقي را از ديگر مزيت­هاي اين دستگاه دانست.

رييس اين مركز علم و فناوري با بيان اينكه به كمك فناوري جديد مورد استفاده در اين دستگاه، سامانه شناوري حذف و سطح آب به كمك سامانه­هاي تمام ديجيتال كنترل مي­شود، گفت: همچنين به كمك سطح سنج­هاي دقيق، نياز آبي سيستم برآورده مي شود.

وي با اشاره به اينكه اين دستگاه مجهز به سامانه تخليه ضايعات خودكار است افزود: با توجه به نمونه­هاي موجود در بازار كه در بهترين شرايط، آب را دو بار تصفيه مي­ كنند، اين سامانه بدون نياز به فيلتر، آب را تقطير و استريل مي­كند.

د/7148/1042