۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۳۹
کد خبر: 80910703
T T
۰ نفر

10هزار كتابخانه در مساجد كشور فعال است

۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۳۹
کد خبر: 80910703
10هزار كتابخانه در مساجد كشور فعال است

كرمانشاه - ایرنا - مدیركل كتابخانه های ستاد عالی كانون های مساجد كشور، از وجود 10 هزار كتابخانه در مساجد كشور خبر داد و گفت: از این تعداد یك هزار و 400 باب به تازگی مجوز دار شده است.

به گزارش ایرنا 'ابوالفضل هاشمی' در آیین افتتاح كتابخانه الغدیر كانون امیرالمومنین(ع) كرمانشاه افزود: طرح ساماندهی و اعطای مجوز به كتابخانه های مساجد توسط ستاد عالی كانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سال گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به درجه بندی كتابخانه های كانون های مساجد، اظهار كرد: البته دریافت سرانه كتاب نیز براساس همین درجه بندی كتابخانه ها صورت می گیرد.

هاشمی در ادامه با بیان اینكه بیش از یك هزار كتابخانه مساجد مجوز فعالیت دریافت كرده اند، گفت: مجوز فعالیت كتابخانه مساجد در 23 استان كشور به همت ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد كشور صادر شده است.

وی از انجام بازدید از كتابخانه های مساجد در هفته كتاب خبر داد و افزود: انجام این بازدید فاز دوم از نظارت و بازرسی بر كتابخانه هاست كه با برگزاری دوره آموزشی نرم افزار مهر مساجد همراه است.

هاشمی با بیان اینكه برای تاسیس كتابخانه دیجیتال كانون های مساجد در اولویت قرار دارند، گفت: خوشبختانه تمامی كتابخانه های مساجد به صورت شبكه ای از نرم افزار مهر مسجد استفاده می كنند.

در ادامه ' ابراهیم رحیمی زنگنه '، سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمانشاه با اشاره به اینكه صرف این تعداد افتتاح و تجهیز كتابخانه ها برای ترویج فرهنگ مطالعه كافی نیست، افزود: امیدواریم بتوانیم با برنامه سازی و برنامه ریزی درست سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

مسوول دبیرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد استان كرمانشاه نیز با اشاره به دریافت مجوز 28 كتابخانه مسجد در استان كرمانشاه، افزود: در شهر كرمانشاه كتابخانه های نورالمهدی (عج)، شهید همت، نور، شهید طاهری، الغدیر، راه ولایت، رضویون، شهید آوینی، امیرالمؤمنین(ع)، شهید لاجوردی، شهید آوینی، باقرالعلوم (ع) و الغدیر مجوز فعالیت دریافت كردند.

'طیب صفری' با بیان اینكه تعداد كتابخانه های مخزن دار استان 107 باب می باشد، تصریح كرد: از این تعداد 82 باب در شهر و 25 باب در روستا ها در حال فعالیت هستند.

كتابخانه الغدیر كانون امیرالمومنین(ع) كرمانشاه در فضایی بیش از70 متر مربع و با عضویت فعال 300 نفر از جوانان كانون های مساجد شروع به فعالیت كرد.

7450/567/681
۰ نفر