۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۲۴
کد خبر: 80912793
T T
۰ نفر
نخستین گواهی استاندارد 17025 برای مجتمع آزمایشگاهی بوشهر صادر شد

بوشهر- ایرنا- مدیركل استاندارد استان بوشهر گفت: مجتمع آزمایشگاهی 'شاخه زیتون لیان ' به عنوان نخستین شركت در این استان، موفق به اخذ گواهی استاندارد كیفیت آزمایشگاهی 17025 شد.

به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره كل استاندارد استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از محمد رحیم بهره مند اعلام كرد: این مجتمع آزمایشگاهی دردو بخش آزمایشگاه و بازرسی فعالیت می‌كند كه اخذ گواهی استاندارد 17025 مربوط به آزمون گوشت و فرآورده‌های آن، پودر ماهی و خوراك آبزیان است.

وی یادآورشد: 17025 عنوان استانداردی است كه دارای بالاترین سطوح استانداردهای تدوین شده‌ بین‌المللی و نشان‌دهنده‌ رعایت كامل استانداردها در بخش‌های مختلف مدیریتی و فنی شركت است، طوری كه مجموعه‌ای از استانداردهای معتبر بین‌المللی از جمله ISO 9001 ، ISO 14001 را شامل می‌شود.

بهره مند اضافه كرد: استاندارد 17025 شامل همه الزاماتی است كه آزمایشگاه‌های آزمون و كالیبراسیون باید آن‌ها را برآورده سازند تا بتوانند اثبات كنند كه یك سیستم كیفیت را به كار گرفته و از نظر فنی صلاحیت داشته و قادر به فراهم آوردن نتایج معتبر ‌است.

مدیرعامل مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان نیز گفت: شركت یادشده در صدد اخذ این استاندارد در زمینه آزمایشگاه‌های دینام، بلبرینگ و انفورماتیك نیز هست.

مسعود محبوبی اظهاركرد: با توجه به این كه نماینده‌ رسمی شركت‌های بین‌المللی ISQI و رهاورد صنعت البرز در استان بوشهر هستیم، سعی داریم استاندارد 17020 را نیز كه مربوط به شركت‌های بازرسی فنی است، اخذ كنیم.

وی یادآورشد: مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان از سال 1388 فعالیت خود را زیر نظر اداره كل استاندارد بوشهر آغاز كرد و هم‌اكنون دارای 20 نیرو در مقاطع كارشناس و دكتراست و به عنوان یكی از بزرگترین مجتمع‌های آزمایشگاهی مستقل در كشور در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فعالیت می‌كند. ك/1

628/539