۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 80922893
T T
۰ نفر
امام جمعه دزفول از تاسيس نمايندگي اسناد ملي در اين شهرستان خبر داد

دزفول -ايرنا- امام جمعه دزفول از تاسيس نمايندگي اسناد ملي در اين شهرستان در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني امامت جمعه دزفول ، حجت الاسلام 'سيد محمدعلي قاضي دزفولي' كه به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني سخن مي گفت ابراز اميدواري كرد با راه اندازي اين نمايندگي

امكان دسترسي به كتب خطي و اسنادي كه به پيشينه تاريخي شهرستان دزفول مربوط است فراهم شود.

وي در ادامه با تشريح اهميت كتاب و كتابخواني و نيز تفكر و انديشه ، شاخص رشد هر جامعه را در متناسب با ميزان مطالعه در آن جامعه دانست و گفت:اگر مردم يك جامعه با كتاب مانوس شوند آن جامعه در مسير رشد و كمال قرار گرفته و اگر سرانه مطالعه جامعه پايين باشد بي شك در مسير انحطاط و انحراف از اهداف عالي قرار مي گيرد.

حجت الاسلام قاضي دزفولي با اشاره به برخي راهكارها در خصوص رشد سرانه مطالعه گفت :بايد براي هر قشر و گروه و رده سني متناسب با نياز برنامه مطالعه و كتابخواني تنظيم و ارائه شود.

امام جمعه دزفول ضمن گلايه از عملكرد مديران دستگاههاي اجرايي اين شهرستان در هفته كتاب و كتابخواني افزود: برنامه هاي فرهنگ سازي در راستاي مطالعه و كتابخواني بايد به صورت حساب شده و دقيق انجام شود و مسوولان و دست اندركاران امور فرهنگي بايد مطالعه و كتابخواني را ترويج كنند.

وي افزود: شايسته بود در شوراي فرهنگ عمومي و نهادهاي مربوطه هماهنگي و برنامه ريزي بيشتري براي بهره وري بيشتر از هفته كتاب صورت گيرد.

امام جمعه دزفول اظهار داشت: در راستاي توسعه فرهنگ مطالعه افراد نيكوكار بايد در زمينه احداث كتابخانه تلاش كنند و نيز كتب و منابع مورد نياز علاقه مندان را تامين و در زمينه احياي آثار فرهنگي وچاپ كتب اقدام كنند.ك/1 7278/648