۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۷
کد خبر: 80923391
T T
۰ نفر
شورای شهر از نظام بودجه ریزی ابلاغی وزارت كشور تبعیت می كند

تهران بزرگ - ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ شورای اسلامی شهر تهران از نظام بودجه ریزی كه وزارت كشور ابلاغ كرده تبعیت می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،'‌احمد مسجد جامعی' در پاسخ به انتقاد تعدادی از اعضای شورای شهر به متمم بودجه سال 92 شهرداری تهران اظهار كرد:در كمیسیون تلفیق در خصوص این موارد بحث شده است .

وی اظهاركرد:اینطور نیست كه سوالاتی كه به ذهن برخی از دوستان می رسد، به ذهن روسای كمیسیون ها نرسیده باشد؛ جای بعضی از این بحث ها هم اینجا نیست.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان كرد: در بررسی متمم بودجه نمی توانیم سیاست های كلان و نظام بودجه ریزی ابلاغی وزارت كشور را زیر سوال ببریم؛ بلكه باید در بررسی بودجه سالانه راجع به آنها بحث كنیم.

رییس كمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در جلسه امروز گفت: در كمیسیون تلفیق در رقم سه هزار و 449 میلیارد و 200 میلیون تومان به جمع بندی رسیدیم.

علیرضا دبیر افزود:هر چه متمم دیرتر به تصویب برسد، كار شهرداری و شهر عقب می افتد.

'اسماعیل دوستی' عضو شورای شهر نیز در جریان این بررسی با اشاره به سخنان معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: درآمدهای نقدی در متمم بودجه پیشنهادی شهرداری یك هزار 100 میلیارد تومان بوده كه در كمیسیون بودجه این رقم به یك هزار و 300 میلیارد تومان و در كمیسیون تلفیق این رقم به یك هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است .

وی افزود:كمیسیون برنامه و بودجه از محل فروش اموال و دارایی ها و اقدامات و عملیاتی كه باید در اداره دارایی تهران رخ بدهد، 400 میلیارد تومان به بودجه شهرداری اضافه كرده است.

دوستی گفت:شفافیت،انعطاف پذیری ،جامعیت و واقعی بودن از اصول بودجه نویسی است كه هیچ یك از این موارد در بودجه دیده نمی شود.

'مسعود سلطانی فر'‌عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه این دومین متمم بودجه امسال شهرداری است گفت: متمم اول، تبصره 38 بودجه است كه طبق آن به شهرداری اجازه داده شده در صورت افزایش منابع یا فاینانس،یك هزار و 200 میلیارد تومان به پروژه های اولویت دار مثل بزرگراه امام علی (ع)، مترو و سایر پروژه ها اختصاص دهد.

وی افزود:در بهمن یا اسفند هم یك اصلاحیه بودجه خواهیم داشت كه در واقع متمم سوم می شود.

'احمد دنیامالی' رییس كمیسیون عمران و حمل و نقل شورا

نیز با بیان اینكه متمم، تابعی از بودجه تصویب شده است افزود: اعضای شورای سوم باید بگویند چرا در شرایطی كه بودجه شهرداری در سال 91، 13 هزار و 500 میلیارد تومان بوده و بودجه 92 باید رشد متداول سنواتی در حد 15- 10 درصد داشته باشد، بودجه امسال را 10 هزار و 400 میلیارد تومان تصویب كرده اند؟

دنیا مالی با اشاره به انتقادات سایر اعضای شورا،‌ اظهار كرد:‌ وقتی بحث بودجه نقدی مطرح می شود، می گویند عوارض و تراكم فروشی فشار بر مردم می آورد، در بحث بودجه غیرنقدی اشكال شفافیت را مطرح می كنند، پس بودجه شهرداری باید از كجا تامین شود،‌ بهتر است پیشنهاد كمیسیون تلفیق را تصویب كنیم.

'محمد سالاری' رییس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز، تنها راهكار ایجاد درآمد پایدار را پروژه های مشاركتی و جذب سرمایه گذار خصوصی دانست.

وی افزود: باید طرحی را تهیه كنیم كه به شهرداری تا سقف معینی اجازه فروش پروژه ها را بدهیم و كم كم این میزان را به صفر برسانیم تا در درازمدت، درآمد شهرداری به جای تراكم فروشی از محل اجاره پروژه ها تامین شود.

'محمدمهدی تندگویان'‌عضو دیگر شورا نیز تهاتر را مجاز دانستن ، تخلفات دانست.

بر اساس این گزارش،‌ اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این لایحه ایراداتی نسبت به نحوه تخصیص بودجه در شهرداری وارد كردند كه در نهایت لایحه متمم بودجه سال 92 شهرداری تهران با سه هزار و 449 میلیارد و 200 میلیون تومان تصویب شد.

تهرام/7244/1600 / 1539
۰ نفر