۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۲
کد خبر: 80925101
T T
۰ نفر
حضور 30 شركت ایتالیایی در نمایشگاه مبلمان اداری

تهران - ایرنا - رییس اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان مبلمان از حضور پررنگ 30 شركت ایتالیایی تحت پوشش این اتحادیه در ایران خبرداد و گفت: شركت های صاحب نام ایرانی، به تولید مبلمان تحت لیسانس ایتالیا برای تامین نیاز داخلی و صادرات به 10 كشور هدف خواهند پرداخت.

به گزارش ایرنا ' حسن احمدیان ' روز چهارشنبه در حاشیه آغاز به كار نمایشگاه مبلمان اداری در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران در جمع خبرنگاران گفت: امسال برای اولین بار اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان مبلمان ایتالیا با حضور 30 شركت تحت پوشش خود در نمایشگاه مبلمان اداری حضور یافته اند كه بر این اساس برنامه ریزی شده است تا مبلمان ایرانی تحت لیسانس ایتالیا برای تامین نیاز داخلی و صادرات تولید كنند.

رییس اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان مبلمان افزود: تولیدات مشترك ایران و ایتالیا علاوه بر ورود به بازار داخلی، به بازار كشورهایی همچون عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، تاجیكستان، قزاقستان و ارمنستان صادر خواهد شد.

وی تصریح كرد: ایتالیا سردمدار دكوراسیون و مبلمان در دنیا است و به نظر می رسد این همكاری بتوانند بازارهای جدیدی را پیش روی ایران قرار دهد. ضمن اینكه ممكن است كه تولیدات ایرانی- ایتالیایی با یك برند خاص به بازارای هدف صادر شود.

به گفته احمدیان، در شش ماهه ابتدای سال جاری 30 میلیون دلار مبلمان صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل، 600 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: ممنوعیت واردات مبلمان و قرار گرفتن آن در اولویت دهم، موجب رشد و رونق تولیدات داخلی شده است؛ به نحوی كه 250 میلیون دلار واردات مبلمان به ایران هم اكنون به 5 میلیون دلار رسیده است.

احمدیان گفت: با وجود ممنوعیت واردات، اكنون برخی مردم با در دست داشتن برگ سبز، اقدام به واردات مبلمان می كنند كه این واردات به صورت رسمی از طریق گمركات جنوب كشور صورت می گیرد، در حالی كه واردات مبلمان ممنوع است؛ بنابراین نامه ای به گمرك جمهوری اسلامی ایران ارسال شده تا جلوی این گونه واردات را بگیرد.

وی اظهار داشت: صنعت مبلمان ایران 20 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش دارد؛ در حالی كه هم اكنون تنها با 40 درصد ظرفیت خود كار می كند كه دولت باید برای فعال شدن 60درصد دیگر ظرفیت خالی فكری كند.

ارتقای كیفیت تولید، برخورداری از فناوری روز دنیا، توسعه كمی و كیفی صادرات و مبادلات بازرگانی در بخش های داخلی و خارجی، معرفی و توانایی‌های صنعتی و خدماتی و تبادل دانش فنی مشاركت كنندگان از مهم ترین اهداف برپایی نمایشگاه است.

ارزش تولید مبلمان در جهان در سال 2013 به 450 میلیارد دلار در سال نزدیك شده است.

صنعت مبلمان در ایران 8درصد اشتغال كشور را به خود اختصاص داده و این در حالی است كه با جهش نرخ ارز و قرار گرفتن این نرخ در سطوح نزدیك به نرخ واقعی توانست به سرعت وارد بازارهای خارجی شود.

نمایشگاه مبلمان اداری امسال به صورت تخصصی سومین دوره خود را پیش رو دارد و سال های پیش به صورت یكپارچه با صنعت مبلمان منزل و همچنین ماشین آلات و یراق آلات مبلمان برگزار شده است.

بازدید كنندگانی از اسپانیا - ایتالیا - تایوان - عراق - افغانستان - تركیه - آذربایجان - امارات - پاكستان ، حضور میهمانان ویژه از جمله رئیس اتحادیه مبلمان ایتالیا و گروه همراه ، تشكیل میزگرد صادراتی برای تولیدكنندگان اصلی صنعت جهت آشنایی با راهكارهای صادراتی مبلمان،ترغیب مشاركت كنندگان به نوآوری و خلاقیت با استفاده از ابزار مسابقه ارزیابی محصولات برتر و... از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

بنا بر گزارش های سازمان توسعه صنعتی ملل متحد ، این صنعت در گروه مهمترین صنایع كوچك و متوسط از لحاظ ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالا قرار دارد. علاقه مندان در روزهای برگزاری نمایشگاه از امروز به مدت چهار روز از ساعت9 تا 16می توانند بازدید كنند.

اقتصام (1)**1601**