۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 80926307
T T
۰ نفر
عملیات احداث 10 سد در استان كرمانشاه در حال اجراست

كرمانشاه - ایرنا - مدیر عامل شركت آب منطقه ای استان كرمانشاه با بیان اینكه عملیات ساخت 10 سد در استان در حال اجراست، ظرفیت آبی این سدها را 325 میلیون متر مكعب عنوان كرد.

'كیاست امیریان' روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز كرمانشاه افزود: تاكنون شش سد در استان كرمانشاه آبگیری و بهره برداری شده كه ظرفیت آبی این سازه ها در مجموع 485 میلیون متر مكعب است.

وی گفت: 12 سد دیگر در دست مطالعه است كه با اتمام مطالعات و در صورت تامین اعتبارات، كار ساخت آنها آغاز می شود.

امیریان گفت: رسالت اصلی شركت آب منطقه ای استان كرمانشاه مهار، ذخیره سازی و انتقال آبهای سطحی است چرا كه متوسط بارشهای استان كرمانشاه در سال 475 میلیمتر است و هشت درصد آبهای جاری كشور در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: وقوع 48 درصد بارندگی های استان كرمانشاه در فصل زمستان كه كمترین نیاز آبی وجود دارد و كمی بارش برف سبب می شود اغلب بارش های استان به شكل روان آب از استان خارج شود و لازم است سازه های ذخیره ای برای مهار این آبها در استان ایجاد شود.

مدیر عامل شركت آب منطقه ای استان كرمانشاه گفت: تاكنون شبكه اصلی آبرسانی در 32 هزار هكتار از زمین های كشاورزی استان احداث شده و عملیات 48 هزار هكتار دیگر در دست اجراست و مطالعه برای احداث 100 هزار هكتار دیگر آغاز شده است.

امیریان گفت: سدهای استان با اولویت تامین آب كشاورزی و نیز آب شرب شهرها برای بلند مدت ساخته می شود و تاكنون تامین آب شرب بلند مدت برای شهرهای كرمانشاه، سنقروكلیایی و صحنه در دستور كار قرار گرفته است.

وی گفت: سد تنگه حمام اكنون دارای 95 درصد پیشرفت فیزیكی است و تا آخر امسال آبگیری می شود.

وی دلیل تغییر پروژه سد كیلانبر در روانسر به طرح تغذیه مصنوعی را كاهش سطح آب در دشتهای سنجابی و روانسر عنوان كرد و گفت: محل اجرای این پروژه مسیل است و دارای آب دائمی نیست لذا در كمیته فنی قرار بر این شد تا این طرح به تغذیه مصنوعی تبدیل شود.

استان كرمانشاه در غرب كشور قرار دارد.

571/567/607
۰ نفر