۸ آذر ۱۳۹۲، ۹:۱۲
کد خبر: 80927151
T T
۰ نفر

وقوع 26 پس لرزه در مرز استان های فارس و بوشهر

۸ آذر ۱۳۹۲، ۹:۱۲
کد خبر: 80927151
وقوع 26 پس لرزه در مرز استان های فارس و بوشهر

تهران - ایرنا - شبكه های لرزه نگاری وابسته به مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، وقوع 26 پس لرزه به دنبال وقوع زلزله 5.7 ریشتری در شهر برازجان را از بعدازظهر دیروز، هفتم آذرماه 92 تا صبح امروز را در این منطقه گزارش كردند.

زمین لرزه ای به بزرگی 5.7 در مقیاس ریشتر، ساعت 17 و 21 دقیقه روز گذشته، پنجشنبه هفتم آذرماه 92 حوالی شهر برازجان واقع در مرز استان های بوشهر و فارس به وقوع پیوست.

براساس گزارش های رسیده این زمین لرزه هفت نفر كشته، حدود 45 نفر مجروح برجای گذاشته و نزدیك به 100 نفر مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شده اند.

تخریب 250 واحد مسكونی در شهر برازجان و روستاهای تابعه آن در شهرستان دشتستان از دیگر خسارات برجای مانده از این زمین لرزه است.

براساس گزارش شبكه های لرزه نگاری موسسه ‍‍‍‍‍ژئوفیزیك ، از زمان وقوع زمین لرزه تا ساعت هشت صبح امروز، هشتم آذرماه 92، تعداد 26 پس لرزه در منطقه دشتستان بوشهر به ثبت رسیده است كه از این تعداد، یك پس لرزه بین چهار تا پنج ریشتر، 9 پس لرزه بین سه تا چهار ریشتر و 16 پس لرزه نیز كمتر از سه ریشتر قدرت داشته اند.

رییس جمهوری، شب گذشته با صدور پیامی وقوع زلزله در شهرستان برازجان را كه منجر به كشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان شد تسلیت گفت.

دكتر روحانی از همه مسوولان ذیربط خواست تا با بسیج امكانات و نیروی امداد رسانی، پشتیبانی ها و كمك های لازم را از مردم مناطق زلزله زده به عمل آورند.

اكنون امدادرسانی و كمك به آسیب دیدگان در مناطق زلزله زده از سوی تیم های امداد و نجات و نیروهای مردمی ادامه دارد.

فراهنگ(2)**1055**1599
۰ نفر