۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 80933384
T T
۰ نفر

يك كلاهبردار قاضي نما در كرمان دستگير شد

۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 80933384
يك كلاهبردار قاضي نما در كرمان دستگير شد

كرمان- ايرنا- رييس حفاظت و اطلاعات دادگستري استان كرمان از دستگيري كلاهبردار حرفه اي كه با معرفي خود بعنوان قاضي دادگستري از مردم كلاهبرداري مي كرد، خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي دادگستري استان كرمان، 'علي شفيعي' افزود: اين كلاهبردار از طريق يكسري اقدامات اطلاعاتي در يك عمليات ضربتي و غافلگيرانه در حين ارتكاب بزه توسط پرسنل حفاظت و اطلاعات كرمان دستگير و به دادسراي عمومي و انقلاب كرمان معرفي شد.

وي اظهار كرد: اين فرد با نشان كردن افراد متمول با آنان تماس تلفني حاصل كرده و خود را مسوول قضايي و يا فردي از جانب مسوول قضايي معرفي مي كرد و با جلب اعتماد آنان با ترفندهاي متقلبانه متنوع شماره حسابي كه متعلق به فردي ديگر بوده براي واريز پول در اختيار آنان قرار مي داده و از اين راه وجوهي را بصورت نامشروع تحصيل كرده است.

وي به افرادي كه با تمسك به شيوه ها و روش هاي مختلف متقلبانه قصد سوء استفاده از دستگاه قضايي را دارند، هشدار داد و تصريح كرد: حفاظت اطلاعات دادگستري با رصد اطلاعاتي تا سر حد امكان از هرگونه سوء استفاده و جعل عناوين به نام اين نهاد مقدس جلو گيري كرده و با هر فرد كه در هر شرايطي قصد عوام فريبي داشته و با اين شگرد ها و جعل عنواين قصد سوء استفاده داشته باشند برخورد قاطع قانوني را انجام خواهد داد.

رييس حفاظت و اطلاعات دادگستري استان كرمان، ضمن تاكيد بر اطلاع رساني اين گونه موارد از سوي مردم به دستگاه قضا و لزوم دقت آنان در مواجه با افراد شياد، گفت: عموم هم استاني ها نيز مي توانند هرگونه اطلاعاتي پيرامون موارد ياد شده و يا ساير اخبار مرتبط با دستگاه قضايي را به صورت حضوري و يا از طريق شماره تلفن 2235005 ستاد خبري حفاظت و اطلاعات دادگستري استان كرمان گزارش نمايند تا در اسرع وقت به آن رسيدگي شود.ك/1

7440/2624