۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 80933573
T T
۰ نفر

كتاب 'نيم روي جنگ ' در اردبيل منتشر شد

۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 80933573
كتاب 'نيم روي جنگ ' در اردبيل منتشر شد

اردبيل - كتاب 'نيم روي ' جنگ شامل خاطرات علي زين العابدين از عمليات هاي مختلف دفاع مقدس از سال 1362 تا1367 كه توسط خود او به رشته تحرير درآمده است ، چاپ و منتشر شد.

اين كتاب توسط انتشارات ساوالان ايگيت لري اردبيل با شمارگان يك هزار جلد به چاپ رسيده است. اين كتاب كه مشتمل بر512 صفحه است در فصولي جداگانه به روايت خاطرات و ماجراهاي جنگ بويژه در عمليات والفجر مقدماتي، خيبر، بدر، والفجر8 (فتح فاو)، كربلاي 4،كربلاي 5،كربلاي 8،عمليلت نصر7، بيت المفدس 2 پرداخته است.

زين العابدين در اين كتاب سعي كرده است با زباني شيوا و صادق حوادث جنگ تحميلي را روايت كند. او در اين كتاب علاوه بر صحنه هاي شجاعت و دليرمردي هاي همرزمانش از ترس ها و دلهره هايش نيز سخن به ميان آورده است.

اين كتاب نخستين كتاب در استان اردبيل در حوزه دفاع مقدس است كه خاطرات جنگ در آن توسط خود رزمنده به رشته تحرير درآمده است.

علي زين العابدين نويسنده اين كتاب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت : در اين كتاب كه با هزينه شخصي به مرحله چاپ رسيده است ، سعي كرده به جز دو يا سه مورد وقايعي كه خود مشاهده كرده به رشته تحرير درآورد .

وي بيان كرد : در اين كتاب بيشتر نگاه انساني به جنگ داشته و تلاش كرده تا واقعيت هاي جنگ را آنگونه كه بوده روايت كند.

به گزارش ايرنا ، در پايان اين كتاب ضميمه اي شامل تصاوير و اسناد جمع آوري شده توسط نگارنده كتاب آمده است كه شامل عكس هايي با همرزمان شهيد، نقشه هاي مناطق عملياتي، مكاتبات ، يادداشتهاي همرزمان شهيد نگارنده از جمله شهيد بني هاشم و تصاويري از جدول رموز مكالمات راديويي ارتش عراق در عمليات نصر درج شده است.

530