۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۲۱:۱۸
کد خبر: 80934491
T T
۰ نفر
سیاری:دشمنان از درك قدرت بازدارندگی نیروی دریایی ایران عاجر هستند

تهران – ایرنا – فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینكه ایران با حضور در همه اقیانوس های جهان برای صلح جهانی تلاش می كند، گفت: این نیرو از قدرت بازدارندگی اثربخشی برخوردار است كه دشمنان از درك آن عاجز هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری شامگاه سه شنبه در دیدار وابسته های نظامی كشورهای خارجی مستقر در تهران، افزود: امیدوارم این گردهمایی موجب تحكیم روز افزون رفاقت كشورها به ویژه در حوزه امنیت دریا شود.

وی با اشاره به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی اظهار كرد: این روز به عنوان برگ زرینی در كارنامه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور رشادت های مردانی است كه در راه انجام ماموریت به شهادت رسیده اند.

امیر سیاری ادامه داد: این رشادت ها موجب شد كه ماشین جنگی دشمن در دریا متوقف شود و زمینه های پیروزی ایران را در سایر ابعاد جنگ فراهم آورد و همچنین راهبردهای استكبار جهانی نیز در منطقه ناكارآمد شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروی دریایی ارتش به آنچنان خودباوری رسیده كه حاصل آن دستیابی به مرزهای دانش در حوزه های فناوری، علمی و قطع وابستگی به قدرت های بزرگ برای افزایش قدرت بازدارندگی در كمال استقلال بوده است.

امیر سیاری با بیان اینكه تاریخ ایران نشانگر كشوری متمدن است كه در تمامی دوران از تعامل سازنده با كشورهای جهان برخوردار بوده ، اظهار كرد: ما همواره این موضوع را به كشورهای دوست و همسایه اثبات كرده ایم و معتقدیم نیروی دریایی ارتش با حضور در آب های آزاد و اقیانوس های جهان برای صلح جهانی تلاش می كند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تامین امنیت اقیانوس هند كه سه گلوگاه مهم حیاتی را برعهده گرفته اشاره كرد و گفت:‌ این امنیت به دست كشورهای حاشیه اقیانوس هند و توسعه هم افزایی مناسبات دوستانه عملی می شود.

امیرسیاری ادامه داد: انجام اقداماتی مانند ایجاد پایگاه های نظامی ، دخالت در امور داخلی كشورها و حمایت از گروه های تروریستی كه موجب برهم زدن امنیت منطقه می شود و امنیت تمام آب های جهان را تحت تاثیر قرار می دهد، مورد پذیرش جامعه جهانی نیست.

امیر سیاری افزود: اعتقاد داریم كشورهای منطقه با تعامل با یكدیگر می توانند امنیت اقیانوس هند را برقرار كنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد:‌ این نیرو با اعزام 28 ناو گروه توانسته است امنیت این منطقه را در قبال دزدان دریایی تامین كند و از تابستان گذشته تاكنون 10 مورد حمله را دفع و دو مورد كشتی تصرف شده را آزاد كرده است.

وی با بیان این كه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای صلح و دوستی حركت می كند، اظهار كرد:‌ نیروی دریایی ایران از قدرت بازدارندگی برخوردار و آماده برقراری رابطه دو جانبه یا چند جانبه با سایر كشورها است.

سیام**1058** 1346**1917