۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱
کد خبر: 80939907
T T
۰ نفر
16آذر تجلي استكبار ستيزي دانشجويان در برابر دشمنان كشور است

قزوين - ايرنا - رييس دانشگاه پيام نور استان قزوين با گراميداشت ياد دانشجويان شهيد سال 32 در دانشگاه تهران گفت: اين روز براي هميشه به عنوان تجلي استكبار ستيزي در تاريخ كشور حفظ خواهد شد.

'فرهنگ ميزاني' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به نام گذاري 16 آذر به عنوان روز دانشجو افزود: اين روز به عنوان نماد استكبارستيزي و زير بار ظلم نرفتن ملت به بركت آموزه هاي مردم ما از حماسه عاشورا و آزادي خواهي رخ داد و براي هميشه اين روحيه در وجود اين ملت باقي مي ماند.

وي، جمعيت دانشجويي را پيشاني و آيينه تمام نماي اعتقادات و ويژگي هاي رفتاري هر كشور دانست و اضافه كرد: كشور ما نيز از اين قائده مستثني نيست و دانشجويان همواره به عنوان مدافعان حقوق ملت منشابسياري از تحولات در تمام زمينه ها بوده اند.

ميزاني ادامه داد: جريان دانشجويي از ديرباز نه تنها منفعل نبوده بلكه در تمام اتفاقات همواره فعال و بالنده حركت كرده است و واقعه 16آذر سال 32 نيز يكي از مصاديق آن بشمار مي رود.

وي، با بيان اينكه اين واقعه با توجه به سابقه تاريخي مردم ما از ظلم هاي دشمنان غربي رخ داد، خاطرنشان كرد: روحيه مبارزه و آزادي خواهي اين دانشجويان عنصر برجسته و نابي است كه مي تواند جريان دانشجويي را در تمام زمينه ها پيشگام سازد.

ميزاني خاطرنشان كرد: موفقيت هيات ديپلماتيك ايران در مذاكرات اخير ژنو نيز مرهون همين ايستادگي است كه به مدد تفكر آزادي خواهي دانشجويان و به بركت پيشرفت هاي علمي كشور رخ داد تا تمام جهان حقوق حقه ملت ايران را بپذيرند.

رييس دانشگاه پيام نور استان قزوين افزود: دانشجويان مسلمان ايراني با الگوگيري از اين رشادت ها و شجاعت هاي شهداي دانشجو و با پشتكار و تلاش علمي خود نقش موثري در پيشرفت و توسعه كشور دارند.

7388/616