۲۸ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8094250
T T
۰ نفر
روسیه از برگزاری رزمایش بین المللی ناتو در اوکراین ابراز نگرانی کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/28 سیاسی.روسیه .بیانیه .ناتو مسکو- وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای رزمایش بین المللی سی بریز- 2008 که با شرکت نیروهای ناتو دراوکراین جریان دارد را رزمایش ضدروسی و باعث نگرانی مسکو دانست.
دربیانیه روز جمعه وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اقدامات اعتراض آمیز متعدد علیه برگزاری رزمایش ناتو در اوکراین در سالهای اخیر آمده است : وزارت دفاع روسیه با توجه به شرایط سیاسی پیرامون رزمایش مذکور تصمیم به عدم شرکت در آن گرفت.
رزمایش سی بریز-2008 روز سه شنبه اخیر در چارچوب برنامه مشارکت برای صلح با شرکت نیروهای 17 کشور ازجمله آمریکا، اوکراین، ترکیه، آلمان، آذربایجان، ارمنستان، رومانی و فرانسه در استانهای اودسا، نیکلایف و شبه جزیره کریمه اوکراین و آبهای دریای سیاه آغاز شده و تا 26 ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت.
بیانیه وزارت خارجه روسیه می گوید: باوجود این که رسما هدف اصلی برگزاری رزمایش ، افزایش همکاریهای و هماهنگی واحدهای نظامی کشورهای شرکت کننده در آن تمرین اقدامات صلح بانی وعملیات انساندوستانه اعلام شده است، ولی در جریان رزمایش، اقداماتی همچون عملیات تجسسی، جستجوی زیردریاییهای دشمن فرضی، اقدامات برای کنترل کشتیرانی ، دفع حملات زمینی و دریایی، استقرار نیروهای هوابرد و تیراندازی از سلاحهای مختلف سبک و سنگین انجام می گیرد.
ماهیت رزمایش و تلاش برای قرار دادن آن در مسیر ضد روسی و نیز شرکت قدرتهای فرامنطقه ای در رزمایش باعث نگرانی روسیه می باشد در پایان بیانیه، با اشاره به این که کشورهای حوزه دریای سیاه بدون دخالت خارجی از توانایی تامین ثبات و امنیت این دریا و با تکیه بر همکاری در چارچوب سازمان امنیت بلکسی فور برخوردارند این سوال مطرح شده است که چرا دریای سیاه برای تمرین اهداف مشکوک انتخاب شده است.
اروپام 2242**355** شماره 101 ساعت 18:10 تمام
۰ نفر