۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۸
کد خبر: 80943520
T T
۰ نفر

عملكرد تجاری منطقه آزاد چابهار افزایش یافت

۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۸
کد خبر: 80943520
عملكرد تجاری منطقه آزاد چابهار افزایش یافت

چابهار - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: عملكرد تجاری این منطقه در آبان ماه سال 92 نسبت به ماههای گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

به گزارش روز دوشنبه سازمان منطقه آزاد چابهار 'حامد علی مباركی' افزود: پیش بینی می شود این روند رشد با توجه به سیاستهای دولت تدبیر و امید و حمایتهای دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ادامه یابد.

وی گفت: 52 میلیون دلار صادرات و واردات كالا از این منطقه در آبان ماه انجام شده است.

او عمده كالاهای وارداتی را شامل 'لوازم برقی و صوتی و تصویری، پوشاك، موادغذایی، لاستیك' و كالای صادراتی را 'چای، لوازم آرایشی و بهداشتی، پتو و مواد شیمیایی' برشمرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار افزود: واردات و صادرات كالاهای تجاری و مسافری به داخل محدوده منطقه آزاد نیز در آبان ماه رشد نسبتا خوبی را نسبت به ماههای گذشته تجربه كرده است.

وی تاكید كرد: راه اندازی ترانزیت از مبدا بندر و منطقه آزاد چابهار باعث توسعه همه جانبه شرق كشور خواهد شد.

مباركی گفت: منطقه آزاد چابهار به لحاظ امتیازات و تسهیلات قانونی و همچنین موقعیت راهبردی مناسب از جمله معافیت مالیاتی 20 ساله سرمایه گذاری، اجاره بلندمدت زمین به سرمایه گذاران خارجی و آزادی ورود و خروج سرمایه اتباع خارجی، اعطاء مجوز تاسیس شعب بانكها و بیمه های خارجی، آزادی واردات و صادرات شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم كرده است.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد به عنوان یك بنگاه اقتصادی اهداف بزرگی را در جهت رفع محرومیت منطقه و ایجاد زیرساختهای لازم به منظور سرمایه گذاری و اشتغال مولد در این نقطه جغرافیایی از سرزمین ایران اسلامی بر عهده دارد.

او ادامه داد: مدیریت جدید عزم خود را جزم كرده تا با بهبود فضای كسب و كار موجبات انجام سرمایه گذاریهای كلان اقتصادی را در منطقه فراهم كند و اهداف پیش بینی شده را در مسوولیتهای سازمان منطقه آزاد به نحو مطلوب به انجام رساند.ك/1

1744/653
۰ نفر