۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸
کد خبر: 80944435
T T
۰ نفر
جمعيت هلال احمر مهاباد براي طرح امداد زمستاني از آمادگي كامل برخوردار است

مهاباد - ايرنا - سرپرست جمعيت هلال احمر مهاباد گفت: نيروهاي امدادي اين جمعيت براي اجراي طرح امداد و نجات زمستاني از آمادگي كامل برخوردار هستند.

نادر قادرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: طرح امداد و نجات زمستاني با توجه به نزديك شدن فصل زمستان و لزوم ايجاد ايمني در راستاي كاهش حداكثري حوادث ترافيكي و نيز ايجاد امكان تردد ايمن در جاده ها، مقابله با سرمازدگي، كولاك، بهمن و يخبندان اجرا مي شود.

وي افزود: براي اين منظور پايگاه ثابت امداد و نجات جاده اي روستاي كله گاوي در محور مهاباد - سردشت با وسايل مورد نياز تجهيز شده كه قادر است حدود 150 نفر را اسكان دهد.

قادرزاده اضافه كرد: در اين پايگاه يك دستگاه آمبولانس با تجهيزات كامل امداد و نجات و سه امدادگر به صورت شبانه روزي فعال هستند و در صورت وقوع هرگونه حادثه اي در اين محور در كمترين زمان ممكن با حضور در محل وقوع حادثه به آسيب ديدگان خدمات امدادي مورد نياز را ارائه مي دهند.

وي اظهار كرد: تيم هاي امداد روستايي در بسياري از روستاهاي شهرستان با همكاري دهياري ها تشكيل شده و يك انبار تجهيزات و امكانات مورد نياز اسكان موقت در مواقع بحراني نيز در شهر خليفان ايجاد شده است.

قادرزاده گفت: امسال با توجه به هماهنگي هاي لازم با جمعيت هلال احمر استان در صورت مسدود شدن راه هاي مواصلاتي شهرستان امكان كمك رساني و اعزام نيروهاي امدادي به محل با استفاده از بالگرد و از راه هوايي نيز امكان پذير مي شود.

وي با اشاره به تغيير شماره نداي امداد از 147 به شماره 112 از شهروندان خواست در صورت بروز هر مشكل و وقوع حوادث، نيروهاي امدادي اين جمعيت را با شماره نداي امداد 112مطلع سازند.

وي هدف از اجراي اين طرح را خدمت رساني مطلوب به مسافران، اسكان مسافران، تغذيه اضطراري و تسريع در رسيدگي به تصادفات و نجات حادثه ديدگان عنوان كرد.

سرپرست جمعيت هلال احمر مهاباد اضافه كرد: افزايش خدمات امداد و نجات، بهره برداري بهينه از ظرفيت و توان عملياتي امدادگران در ماموريت هاي امداد و نجات و افزايش ايمني در محورهاي مواصلاتي از مهم ترين اهداف اجراي اين طرح است.

وي افزود: درمان سرپايي اضطراري نجات و كمك هاي اوليه درماني ضروري به مصدومان، مجروحان تصادفات، ساير حوادث و سوانح از جمله خدمات جمعيت هلال احمر در طرح امداد و نجات زمستاني است.

قادرزاده گفت: تمام عوامل امدادي جمعيت هلال احمر شهرستان به ويژه عوامل مستقر در پايگاه امداد جاده اي در حال آماده باش قرار دارند و خدمت رساني به مردم توسط نيروهاي امداد و نجات در تمامي ساعات شبانه روز انجام مي شود.

7512/584/581