۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۹
کد خبر: 80944892
T T
۰ نفر
پوستر ششمين كنگره شعر و قطعه ادبي عاشورايي در قروه رونمايي شد

قروه - ايرنا - پوستر ششمين كنگره شعر و قطعه ادبي عاشورايي روز سه شنبه در فرمانداري قروه رونمايي شد.

به گزارش ايرنا، رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان قروه در اين آيين گفت: تا امروز 150 اثر از 21 استان كشور به دبيرخانه كنگره شعر و قطعه ادبي عاشورايي ارسال شده است.

احمد رسولي به برگزاري پنج كنگره شعر و قطعه ادبي در سال هاي گذشته اشاره كرد و افزود: در اين دوره هزار و 259 شاعر با سه هزار و 531 اثر در اين جشنواره شركت كردند.

وي افزود: در سال 86 براي اولين بار اين جشنواره با حضور 95 شاعر و 196 اثر و 23 برگزيده به صورت منطقه اي برگزار شد.

رسولي اظهار كرد: در مدت شش دوره برگزاري كنگره، كوچكترين شاعر دختر 9 ساله و بزرگترين شاعر پيرمرد 87 ساله هر دو از شهرستان قروه بودند.

وي به محورهاي كنگره اشاره كرد و افزود: زندگي و سيره امام حسين(ع) و ياران با وفايش، صفات و فضائل و دلاوري هاي حضرت امام حسين(ع)، جلوه هاي فرهنگ عاشوراء و ايثار و شهادت، نقش امر به معروف و نهي از منكر امام حسين(ع) به عنوان طلايه دار اين فريضه الهي و نقش عاشورا در انقلاب اسلامي و تداوم آن از جمله محورهاي كنگره است.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان قروه با توجه به جايگاه شهرستان قروه كه يك جايگاه فرهنگي و دروازه ورود به استان كردستان است افزود: تاثير فرهنگي و ملي شعر عاشورايي در كردستان بحث حسيني است و مجموعه ادبا و هنرمندان شيعه و سني، ارادت و علاقه خود را به سيد و سالار شهيدان (ع) بيان مي كنند.

وي شعر عاشورايي را يكي از بخش هاي اين كنگره عنوان كرد و گفت: شركت كنندگان در اين بخش مي توانند سروده هاي عاشورايي را به زبان فارسي در دو رده سني زير 30 سال و بالا 30 سال به دبيرخانه كنگره ارسال نمايند.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قروه افزود: در بخش ويژه شهداي مظلوم كردستان، بدون لحاظ شرط سني و با راي داوران به آثار برگزيده شعر يا قطعه ادبي در وصف شهداي مظلوم كردستان به يكي از زبان هاي فارسي، كردي، تركي و عربي لوح تقدير و جوايز نفيس اهداء خواهد شد.

رسولي افزود: زمان برگزاري كنگره هشت و 9 دي در مجتمع فرهنگي و هنري فردوسي شهرستان قروه است.

به گفته وي علاقه مندان با مراجعه به وبلاگ www.ghorvehershad.blogfa.com مي توانند به فراخوان ششمين كنگره سراسري شعر و قطعه ادبي عاشورايي شهرستان قروه دست پيدا كنند.

7345/533