۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۶
کد خبر: 80945258
T T
۰ نفر
فرهنگ تجارت و خصوصي سازي بايد در آبادان و خرمشهر نهادينه شود

خرمشهر – ايرنا - مدير عامل سازمان منطقه آزاد اروند مهمترين اولويت اين سازمان را جذب سرمايه گذار عنوان كرد و گفت: فرهنگ تجارت و خصوصي سازي بايد در شهرهاي آبادان و خرمشهر نهادينه شود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي و امور بين الملل منطقه آزاد اروند، ' اسماعيل زماني ' افزود: تشكيل كارگروه هاي تخصصي با همكاري اتاق بازرگاني آبادان و ايجاد كميته هاي تخصصي در حوزه هاي تجارت، گردشگري و حمل و نقل مي تواند مشكلات تجاري آبادان و خرمشهر را حل كند.

وي در نشست مشترك اتاق بازرگاني، صنايع و معادن آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: مشكلات تجاري آبادان و خرمشهر را مي توان با سرمايه گذاري، طراحي و ارايه استراتژي هاي تجاري در قالب كارگروه هاي يادشده حل كرد.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد اروند به اهميت جذب سرمايه گذار در منطقه اشاره كرد و افزود: حمايت از بخش خصوصي بدون هيچ محدوديتي در منطقه آزاد اروند صورت مي پذيرد.

وي خواستار بررسي وضعيت سرمايه گذاري و فرصت هاي ايجاد شده در مينوشهر از توابع خرمشهر شد و گفت: منطقه آزاد اروند و اتاق بازرگاني آبادان مي توانند با همكاري مشترك از اين فرصت ها براي توسعه صنعت گردشگري استفاده كنند.

زماني افزود: ارائه فراخوان عمومي در خصوص طرح كالاي همراه مسافر به تمام بخش هاي تجاري و اتاق هاي بازرگاني در سراسر كشور بويژه اتاق بازرگاني شهرهاي آبادان و خرمشهر مي تواند به ايجاد رقابت مثبت تجاري در منطقه منجر شود.

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي آبادان گفت: اعطاي تخفيفات گمركي بيشتر در شهرهاي آبادان و خرمشهر مي تواند به فضاي كسب و كار در منطقه رونق بيشتري ببخشد .

' غلامرضا اكبري زاده ' افزود: استفاده از ظرفيت هاي ناوگان دريايي و برقراري ارتباط تجاري با مناطق همجوار رودخانه اروندرود به حضور و جذب تجار در منطقه كمك مي كند.

وي با اشاره به اهميت بالاي مرز تجاري شلمچه گفت: تغييرات ساختاري در گمرك شملچه و قوانين آن براي تسهيل ارتباط تجاري، صادرات و افزايش سطح معاملات تجاري لازم است.

رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي آبادان افزود: پهلوگرفتن كشتي هاي وارداتي و صادراتي در بنادر منطقه آزاد اروند، استفاده و فعال كردن اسكله هاي نفتي مي تواند حمل و نقل دريايي را توسعه دهد.

' عبدالله كعبي ' عضو هيات مديره منطقه آزاد اروند نيز بر ضرورت تبليغات در راستاي حضور سرمايه گذاران و فعاليت هاي اقتصادي در منطقه آزاد اروند تاكيد كرد و گفت: جلب مشاركت بخش خصوصي و بومي منطقه بسيار مهم است.

وي همكاري، همدلي و تغيير تفكر را موجب حضور بهتر و ماندن سرمايه گذاران دانست و افزود: تفكر كار، تلاش و برداشتن محدوديت ها وظيفه و دغدغه اصلي مديرعامل منطقه آزاد اروند براي توسعه منطقه مي باشد.

اعضاي اتاق بازرگاني آبادان نيز در اين نشست خواستار سرعت بخشي به تجارت و اقتصاد با ارائه تخفيف بيشتر گمركي به سرمايه گذاران در منطقه شدند.

توسعه فعاليت ها در حوزه توريستم درماني در منطقه، تقويت بنيه كارشناسي سازمان در خصوص ارايه اطلاعات جامع و كافي در حوزه سرمايه گذاري به درخواست كنندگان و مخاطبان نيز از ديگر پيشنهادات اعضاي اتاق بازرگاني آبادان بود.

برگزاري نمايشگاه تخصصي خرما در منطقه آزاد اروند نيز يكي ديگر از پيشنهادات اتاق بازرگاني آبادان در اين نشست بود.

7100/7279