۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۸
کد خبر: 80948878
T T
۰ نفر

فناوري هاي هوشمند به كمك ديابتي ها مي آيند

۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۸
کد خبر: 80948878
فناوري هاي هوشمند به كمك ديابتي ها مي آيند

تهران- ايرنا- دو شركت آمريكايي در حال كار بر روي دستگاه هاي بلوتوث به همراه يك نرم افزار گوشي هوشمند هستند كه به بيماران ديابتي اجازه مي دهد به سرعت و با دقت بر سطح گلوكز خون خود نظارت داشته باشند.

به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا از منابع خبري، دو شركت (iHealth Lab ) و (LifeScan)، دستگاه هاي بلوتوثي را طراحي كرده اند كه گلوكومتر (Glucometer) نام دارد. اين دستگاه مي تواند يك قطره كوچك از خون بيمار ديابتي را براي تعيين سطح گلوكز تجزيه و تحليل كرده و به آنها براي تصميم گيري رژيم غذايي، ورزش و دارو كمك كند.

سپس اين دستگاه با برقراري ارتباط بي سيم با گوشي هاي هوشمند داده ها را تجزيه و تحليل كرده و تصويري از چگونگي وضعيت گلوكز بيمار در طول زمان ارايه مي دهد. اين نرم افزار كه براي گوشي هاي هوشمند طراحي شده است، مي تواند نتايج را به طور مستقيم از گوشي به پزشك ارسال كند.

به گفته محققان اين دستگاه و نرم افزار گوشي، فناوري پيشرفته را در اختيار بيماران ديابتي قرار مي دهد. در حال حاضر بيشتر مبتلايان به ديابت سطح گلوكز خون خود را با قلم و كاغذ يادداشت مي كنند.

سازندگان اين دستگاه مي گويند: اين دستگاه توسط سازمان غذا و داروي آمريكا (FDA) تاييد شده و نسخه

(iHealth) در حال حاضر در دسترس مردم قرار دارد. انتظار مي رود نسخه (LifeScan) آن نيز در اوايل سال آينده ميلادي وارد بازار شود.

علمي(6)**م.پ**1599
۰ نفر