۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۲۳:۵۸
کد خبر: 80952878
T T
۰ نفر
استاندارسيستان و بلوچستان :توسعه فرودگاهها و خطوط هوايي نقش مهمي در رشد اقتصادي استان دارد

زاهدان - ايرنا - استاندار سيستان و بلوچستان گفت: توسعه فرودگاه هاي استان و افزايش خطوط هوايي موجود نقش مهمي در رشد و پيشرفت اقتصادي منطقه داشته و پيش درآمد اجراي طرح هاي زير ساختي اين خطه جنوب شرق كشور است.

به گزارش ايرنا 'علي اوسط هاشمي' يكشنبه در نشستي با مدير و كارشناسان اداره كل فرودگاه هاي سيستان و بلوچستان با بيان اينكه توسعه فرودگاه ها زمينه حضور كارآفرينان و سرمايه گذاران را در استان تضمين مي كند، افزود: سهولت رفت و آمد سرمايه گذار از مهمترين راه هاي جذب سرمايه در استان است.

وي اظهار داشت: گسترش فرودگاه ها، تلاش براي برقراري پرواز به نقاط مختلف كشور و مسيرهاي بين المللي و برقراري خطوط پروازي در فرودگاه شهرستان مرزي سراوان از مهمترين اولويت ها است.

استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اين كه مي توان از وجود منطقه آزاد چابهار و طبيعت زيباي آن براي جذب سرمايه گذار و گردشگر استفاده كرد، افزود: با توسعه و افزايش پروازها در اين منطقه مي توان از اين ظرفيت به بهترين شكل بهره مند شد.

هاشمي وجود فرودگاه با امكانات و استاندارد لازم در شهرهاي سيستان و بلوچستان را يك سرمايه بزرگ دانست و گفت: بايد از آن به عنوان يك فرصت استفاده كرد.

وي اظهار كرد: با توجه به دوري سيستان و بلوچستان از پايتخت و مراكز اقتصادي كشور مسوولان فرودگاه هاي استان بايد ساعت ورود و خروج پروازها را طوري برنامه ريزي كنند تا از اتلاف وقت عموم مردم كاسته شود.

به گزارش ايرنا در اين ديدار مدير كل فرودگاه هاي سيستان و بلوچستان گزارشي از وضيعت فرودگاه هاي استان شامل تعداد پروازها و مسافران، كمبودها و نواقص ها و پروژه هاي در دست ساخت و توسعه بيان كرد.

از مجموع فرودگاه هاي شش گانه سيستان و بلوچستان در شهرهاي زاهدان، ايرانشهر، زابل، خاش، سراوان و بندر كنارك (چابهار) چهار مورد پروازهاي منظم به مقاصد مهم داخل و خارج كشور دارد.

7312/2729 ** 1917
۰ نفر