۲۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۱
کد خبر: 80953183
T T
۰ نفر
50ميلياردريال براي راه اندازي مجددكارخانه آردونشاسته ياسوج نياز است

ياسوج - ايرنا - معاون امور اقتصادي سازمان اقتصادي كوثر گفت: 50 ميليارد ريال سرمايه در گردش و سرمايه ثابت براي راه اندازي مجدد كارخانه آرد و نشاسته ياسوج و تكميل فازهاي بعدي آن شامل گلوكز، دكستروز و گلوتن نياز است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، غلامرضا پناه شامگاه يكشنبه در نشست بررسي مشكلات كارخانه آرد و نشاسته ياسوج افزود: از مسوولان اجرايي كهگيلويه و بويراحمد انتظار مي رود براي تامين اين ميزان اعتبار از طريق صتدوق توسعه ملي اقدامات لازم را انجام دهند.

وي بيان كرد: بخشي از مشكلات كارخانه آرد و نشاسته ياسوج مربوط به مسائل مديريتي كارخانه و كم كاري مسوولان اجرايي و شركت غله كهگيلويه و بويراحمد در زمينه انجام تعهدات بوده است.

پناه اظهار كرد: سازمان اقتصادي كوثر براي راه اندازي مجدد كارخانه آرد و نشاسته ياسوج انتظاراتي از مديران اجرايي كهگيلويه و بويراحمد دارد كه از مهمترين آنها مي توان به پيگيري بيمه بيكاري و بازنشستگي پيش از موعد كارگران اين كارخانه و راه اندازي فازهاي بعدي آن اشاره كرد.

وي عنوان كرد: كارگران كارخانه آرد و نشاسته ياسوج در زمان آغاز به كار 220 نفر بود در حالي كه اين تعداد هم اكنون به حدود 70 نفر رسيده است.

پناه ابراز داشت: كارگران باقيمانده اين كارخانه سطح تحصيلات پاييني داشته و دانش فني و تخصص لازم را ندارند.

وي افزود: چنانچه مشكلات كارخانه آرد و نشاسته ياسوج برطرف شده و در آينده نيز به طور مطلوب مديريت شود يكي از سودآورترين كارخانه هاي كهگيلويه و بويراحمد خواهد بود.

استاندار كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين نشست، گفت: عزم و اراده لازم براي رفع مشكلات كارخانه آرد و نشاسته ياسوج بين مسوولان اجرايي استان و مديران سازمان اقتصادي كوثر وجود دارد.

سيد موسي خادمي افزود: اين كارخانه مي تواند نقش مهمي در توسعه اقتصادي، افزايش توليد و ايجاد اشتغال در كهگيلويه و بويراحمد داشته باشد.

وي بيان كرد: ظرفيت اسمي كارخانه آرد و نشاسته ياسوج ماهانه 40 هزار تن است در حالي كه تا قبل از تعطيل شدن تنها با 45 درصد ظرفيت توليد مي كرد.

خادمي اظهار كرد: سهميه گندم اختصاص يافته به اين كارخانه ماهانه دو هزار تن است كه از اين ميزان يك هزار و 800 تن از طريق كهگيلويه و بويراحمد تامين مي شود و مابقي نيز بايد به طور آزاد خريداري شود.

در اين نشست مقرر شد كارخانه آرد و نشاسته ياسوج تا 10 روز آينده با يك هزار و 800 تن گندم و با 35 كارگر آغاز به كار كند و تا شش ماه آينده نيز با دريافت 50 ميليارد ريال تسهيلات از صندوق توسعه ملي فازهاي بعدي آن تكميل و راه اندازي شود.

كارخانه آرد و نشاسته ياسوج حدود دو ماه قبل به دليل كمبود سهميه گندم ماهانه يك هزار و 200 تني تعطيل شد و هم اكنون نيز غيرفعال است.

7535/ 566