۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۹:۲۸
کد خبر: 80954861
T T
۰ نفر
در اماكن تاریخی و فرهنگی صنایع دستی خارجی عرضه می شود

تهران - ایرنا - معاون صنایع دستی كشور گفت: سازمان میراث فرهنگی از بی‌توجهی به پژوهش ضرر كرده و جایگاه صنایع دستی كشور در جهان از دست رفته است.

به گزارش ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهمن نامور مطلق در جلسه هم اندیشی با رئیس پژوهشگاه و مدیر پژوهشكده‌ها، پژوهش را حلقه گمشده معاونت‌های سازمان دانست و گفت: روح پژوهش باید در معاونت‌های سازمان جاری شود.

وی ادامه داد: مدیران سابق سازمان نسبت به پژوهش احساس نیاز نمی كردند و این مسئله به تمام اجزای سازمان سرایت كرده است، ما این ضرورت را حس می كنیم كه برای به روز بودن و خروج از فرآیند تكرار نیازمند پژوهش هستیم.

نامورمطلق تصریح كرد: سازمان میراث فرهنگی از بی توجهی به پژوهش ضرر كرده و جایگاه صنایع دستی در جهان از دست رفته است، هنرهای سنتی در داخل كشور هم با بی مهری مواجه شده و در بیشتر اماكن تاریخی و فرهنگی صنایع دستی غیرایرانی عرضه می شود.

معاون صنایع دستی كشور با اشاره به اینكه پژوهش باید مبنای تصمیم گیری ها و فعالیت ها قرار گیرد، افزود: مدیران قبلی سازمان تجربه عبرت آموزی را برای ما به یادگار گذاشتند، وظیفه ما بازگرداندن روح پژوهش با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

نامورمطلق به تشكیل كارگروه های تخصصی و پژوهشی در این معاونت اشاره كرد و گفت: در كارگروه‌های طرح و برنامه، مطالب ابتدا مورد پژوهش قرار می گیرد و بعد از آن وارد مرحله اجرا می شود، كارگروه هنرهای سنتی، كارگروه شیشه، كارگروه سفال، و كارگروهی برای بررسی مشكلات كارگاه های صنایع دستی راه اندازی شده است.

وی تصریح كرد: در حوزه طراحی كارگروه پژوهشی راه اندازی شده است كه با بهترین اساتید این حوزه اقدامات مربوط به این بخش را مورد بررسی قرار می دهند، همچنین كارگروه بسته بندی برای مطالعه در رابطه با مشكلات این بخش راه اندازی شده است.

در ادامه این نشست، روسای پژوهشكده‌های مردم شناسی، باستان‌شناسی، زبان‌شناسی، هنرهای سنتی، گردشگری و رئیس گروه آموزش پژوهشگاه پیشنهادات خود را در رابطه با ارتقاء ارتباطات معاونت صنایع دستی و پژوهشگاه مطرح كردند.

فراهنگ ** 1418
۰ نفر