۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۰
کد خبر: 80955506
T T
۰ نفر
فرهنگ وقف باید در حوزه های علمیه گسترش  یابد

قم – ایرنا- مدیر حوزه های علمیه سراسر كشور، بر گسترش فرهنگ وقف در حوزه های علمیه كشور تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'سید هاشم حسینی بوشهری' روز سه شنبه در همایش 'نقش حوزه های علمیه در توسعه فرهنگ وقف' افزود: از جامعه دینی به خصوص جامعه روحانیت انتظار می رود تا با بسیج عمومی، فرهنگ وقف را در حوزه های علمیه گسترش دهند.

وی ادامه داد: حوزه اگر می خواهد استقلال داشته باشد كه دارد و از نظر مالی متكی بر خود باشد باید موقوفات حوزه در سراسر كشور افزایش پیدا كند.

حسینی بوشهری گفت: اساتید حوزه های علمیه نقش بسزایی در توسعه فرهنگ وقف درحوزه های علمیه دارند و بخشی از پایان نامه ها باید در رابطه با تحقیق و بررسی وقف، كاركردها و ویژگی های آن باشد.

وی اضافه كرد: مدیران باید با برنامه ریزی دقیق و مدون و با همكاری مدیران اوقاف استان ها و ائمه جماعات ، ارتباط با معتمدین و خیرینی كه به حوزه معتقد هستند را بیشتر كرده تا شاهد توسعه وقف در حوزه ها باشیم.

عضو خبرگان رهبری درادامه با تاكید بر نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه اسلامی گفت: اگر وقف در جامعه محقق شود سایر واجبات اسلامی نیز محقق خواهد شد.

حسینی بوشهری از رییس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور خواست برای توسعه فرهنگ وقف ، با همكاری وزارت آموزش و پرورش،

مطالبی را در كتاب های درسی دانش آموزان در رابطه با وقف بگنجانند كه دراین زمینه حوزه های علمیه نیز آمادگی خود را اعلام می كند.

وی افزود: حوزه همچنین آماده همكاری با صدا و سیما برای ساخت فیلم ها و برنامه هایی برای توسعه فرهنگ وقف در جامعه می باشد.

وی با بیان اینكه كمیته وقف حوزه های علمیه نیز تشكیل شده ، ابراز امیدواری كرد تا با همكاری بیشتر بین حوزه های علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه كشور، فرهنگ وقف در جامعه گسترش یابد.

همایش 'نقش حوزه های علمیه در توسعه فرهنگ وقف'، با حضور نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امورخیریه كشور، مدیران سازمان اوقاف استان ها، مدیران حوزه های علمیه ، علما، اساتید، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، روحانیون و طلاب در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد.

در این همایش از حضرات آیات 'عبدالله جوادی آملی' و 'جعفر سبحانی' به دلیل وقفیات بسیاری كه داشتند تجلیل و قدردانی شد.

همچنین از صاحبان مقالات برتر در زمینه وقف نیز تجلیل به عمل آمد.ك/2

553/ 550/