۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 80957075
T T
۰ نفر
بالا رفتن هزينه هاي ساخت، مشكل اصلي مسكن مهر دماوند است

دماوند- ايرنا- رييس اداره راه و شهرسازي شهرستان دماوند گفت: بالا رفتن هزينه هاي ساخت و ناتواني اعضاي تعاوني ها در تامين مالي پروژه ها و سهم پرداختي خود، عمده مشكلات پروژه مسكن مهر دماوند است.

به گزارش ايرنا، 'ذكريا صفر زاده' عصر سه شنبه در جلسه رسيدگي به مسائل و مشكلات مسكن مهر شهرستان دماوند اظهاركرد: به رغم اعلام قبلي، بجز واحدهاي مربوط به تعاوني هاي 'مهر10' و 'مهر3' هنوز هيچ يك از تعاوني ها هزينه تمام شده واحدهاي خود را محاسبه نكرده اند.

وي از اهتمام و جديت شهرداري در صدور پايان كار واحدها تقدير كرد و افزود: در مقابل برخي دستگاه هاي خدمات رسان به رغم دريافت مبالغ مربوط به خدمت خود، از انجام كار سر باز مي زنند.

صفر زاده گفت: هزار و 154 واحد مسكوني مهر مربوط به اين نهاد در خرداد ماه 92 افتتاح شده است، اما كماكان خدمات آب، برق و گاز آنها تكميل نشده است.

وي آماده سازي را مشكل ديگر فراروي اين پروژه ها برشمرد و تصريح كرد: پيمانكاران ديگر با قيمت هاي سابق حاضر به كار نيستند.

رييس اداره راه و شهرسازي شهرستان دماوند يادآور شد: در زمينه احداث مدرسه و مسجد هنوز در برخي سايت ها مشكل وجود دارد و به رغم اينكه واحدهاي تجاري در مزايده واگذار شده، اما هنوز اقدامي انجام نشده است.

وي قرار گرفتن شهرستان دماوند در مكان آخر شهرستان هاي استان تهران در زمينه آماده سازي مسكن مهر را ضعفي بزرگ توصيف و با ابراز تاسف بيان كرد: چهار سال از آغاز بكار پروژه هاي مسكن مهر در شهرستان مي گذرد، اما هنوز قادر به واگذاري كامل يك پروژه نشده ايم.

صفر زاده همچنين با اشاره به اقدام دولت در ضبط پروژه هاي مسكن مهري كه كمتر از 50 درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند، خطاب به اعضا و مدير عاملان تعاوني ها هشدار داد: هر چه سريعتر نسبت به پيشرفت پروژه ها سرعت دهند.

وي خاطرنشان كرد: آحاد مسؤولان و متوليان امر در شهرستان به همراه اعضا و مديران تعاوني ها بايد دست به دست هم بدهند تا پروژه هاي مسكن مهر 'مهك' و 'مهرآباد' از وضعيت كنوني آن خارج شود و پاسخگوي مردم باشيم.

كل پروژه هاي مسكن مهر در اختيار اداره راه و شهرسازي شهرستان دماوند شش هزار و 741 واحد است كه 900 واحد آن خرده مالكي بوده و بقيه آن در قالب هاي اجاره اي پنج ساله، دو جانبه و سه جانبه است.

تهرام/8142/1457/