۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۳
کد خبر: 80958997
T T
۰ نفر
ساكنان مناطق سردسيري نسبت به عايق بندي تاسيسات آب منازل اقدام كنند

ياسوج - ايرنا - مدير روابط عمومي آب و فاضلاب شهري كهگيلويه و بويراحمدگفت: ساكنان مناطق سردسيري اين استان براي جلوگيري از يخ زدگي و تركيدگي تاسيسات آب منازل خود نسبت به عايق بندي آنها اقدام كنند.

نگهدار معاديجو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همه ساله با آغاز فصل سرما و يخبندان تاسيسات و كنتورهاي آب منازل مسكوني در مناطق سردسيري خسارت هاي چشمگيري را به مشتركان و شركت آب و فاضلاب شهرهاي مختلف استان وارد مي كند.

وي با اشاره به اينكه حفاظت از سيستم هاي لوله كشي داخل منازل و كنتورهاي آب به عهده مشتركان است، افزود: مردم بايد براي جلوگيري از يخ زدگي كنتورها و تاسيسات آبي اقدامات پيشگيرانه را مدنظر قراردهند.

معاديجو اظهار كرد: عايق بندي دور كنتورهاي آب به وسيله پشم شيشه،گوني،قراردادن كيسه هاي خاك اره در محفظه آنها و عايق بندي لوله هاي آب در فضاي باز ساختمان از جمله راهكارهاي جلوگيري از يخ زدگي تاسيسات آب است.

وي عنوان كرد: مشتركان در صورت يخ زدگي تاسيسات آب منازل خود از حرارت دادن و يا ريختن آب جوش بر روي كنتورهاي آب پرهيز كرده و مراتب را درمنطقه محل سكونت خود به شماره 122 اتفاقات آب اطلاع دهند.

معاديجو ابراز داشت:شهروندان و مشتركان نسبت به جلوگيري از هرگونه نشتي آب در تاسيسات منازل خود اقدام كنند تا از هدر روي آب اين سرمايه ملي صرفه جويي شود.

671/7533