۲ دی ۱۳۹۲، ۹:۱۲
کد خبر: 80963560
T T
۰ نفر
دارالعباده یزد در اربعین حسینی غرق عزا و ماتم شد

یرد - ایرنا - دارالعباده یزد در اربعین سید و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روز دوشنبه غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مردمان مومن و ولایتمدار در یزد و مناطق تابعه استان از شب گذشته با برپایی مجالس و محافل عزاداری و سوگواری در اربعین شهدای مظلوم دشت نینوا اشك ماتم ریختند .

دستجات عزادار و هیئات مذهبی بصورت منظم و گسترده در سطح معابر و خیابان ها و همچنین تجمع در مساجد و امامزادگان بنحو باشكوهی به سوگواری پرداختند .

در برخی از مناطق استان یزد بر اساس یك سنت دیرینه نیز آیین نخل برداری و شبیه گردانی با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی برگزار می شود .

تهیه غذا و آش و همچنین سایر نذورات و توزیع بین مردم و بخصوص دستجات سینه زن و زنجیر زن و عزاداران حسینی از دیگر برنامه های اربعین حسینی دارالعباده است .

در اكثر 50 بقاع متبركه و امامزادگان استان یزد برنامه قرائت دعای معنوی و روحبخش زیارت اربعین با شركت پرشور مردم متدین و عاشقان مكتب ثارالله برگزار می شود .

برپایی خیمه های معرفت حسینی از بخش های مهم روز اربعین در یزد و مناطق تابعه می باشد كه توسط اداره كل اوقاف و امور خیریه در روز اربعین صورت می گیرد .

همه جای دارالعباده رنگ عزا و ماتم به خود گرفته ومردم با حضور در مجالس و محافل عزاداری و سوگواری ، ضمن بیعت با حضرت امام حسین (ع) و یاران و اصحاب با وفای ایشان بر استمرار راه سرخ شهادت و مقاومت تاكید می كنند .

در اكثر محافل و مجالسی كه به مناسبت روز اربعین در دارالعباه یزد برگزار می شود ، كارشناسان مذهبی و سخنرانان و مبلغان دینی به تبیین حادثه بزرگ كربلا و درس ها و عبرت های عاشورا و فلسفه قیام امام حسین (ع) می پردازند .ك3

7536/1968