۲ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 80963677
T T
۰ نفر

دزفول در اربعين حسيني سوگوار است

۲ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 80963677
دزفول در اربعين حسيني سوگوار است

دزفول -ايرنا- در اربعين سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) آيين ويژه عزاداري با حركت نمادين كاروان اسرا در دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ، خيل عاشقان آقا ابا عبدالله الحسين (ع) در دزفول صبح روز دوشنبه در قالب كاروان عزادار پاي پياده از آستان حضرت سبزقبا (ع) عازم آستان محمدبن جعفر (ع) شدند.

اين كاروان عزادار كه پيشاپيش آن كاروان نمادين اسرا در حركت بود با مرثيه سرايي و با پاي پياده راهي بقعه محمد بن جعفر (ع) در فاصله چند كيلومتري دزفول شد.

حضور كودكان ، نوجوانان و نيز بانوان عزادار در حاليكه در سوگ شهادت امام حسين (ع) و ياران با وفايش در صحراي كربلا اشك مي ريختند در اين كاروان چشمگير بود.

ارادتمندان به آقا اباعبدالله الحسين (ع) در دزفول كه در شب اربعين حسيني تا پاسي از شب به عزاداري پرداخته بودند در روز اربعين نيز با برگزاري آيين عزاداري در مساجد ، حسينيه ها و اماكن زيارتي در سوگ شهداي كربلا اشك ريختند.

با اجتماع كاروان هاي عزادار در آستان حضرت محمدبن جعفر طيار (ع) در دزفول ، آيين هاي ويژه عزاداري به شيوه سنتي در اين مكان متبرك برگزار شد.

آيين عزاداري اربعين حسيني تا عصر امروز در محل آستان حضرت محمدبن جعفر(ع) در جنوب دزفول ادامه دارد.

اجراي تعزيه و شبيه خواني ،مرثيه سرايي و نيز حركت نمادين كاروان اسرا از جمله آيين هاي ويژه عزاداري اربعين حسيني در دزفول است.

همچنين در اربعين حسيني مجالس روضه خواني با حضور عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) تا پاسي از شب در مساجد و منازل در مناطق مختلف شهر دزفول برقرار است.

علما و روحانيون در اين مجالس پيرامون شخصيت امام حسين (ع) و ياران با وفايش و نيز واقعه كربلا سخنراني مي كنند.ك/3

648/