۲ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 80963852
T T
۰ نفر

اربعين حسيني روز تقويت ايمان و تقوا است

۲ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 80963852
اربعين حسيني روز تقويت ايمان و تقوا است

قزوين- ايرنا- معاون فرهنگي تبليغات اسلامي استان قزوين گفت: اربعين حسيني روز تقويت ايمان و تقوا و نزديكي به اهل بيت (ع) است.

حجت الاسلام 'عباس نظري 'روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به مناسبت اربعين حسيني افزود: مصيبت عاشورا اعظم مصائب است و ظلم و ستمي كه به فرزندان رسول خدا (ص) روا شده، در تاريخ نظير نداشته است.

وي اهداف عاشورا و قيام امام حسين (ع) در كربلا را آيينه تمام نماي آموزه هاي ديني دانست و گفت: امام حسين (ع) در روز عاشورا سه اصل مهم نماز، زكات و امر به معروف و نهي از منكر را به نحو احسن به نمايش گذاشت.

حجت الاسلام نظري، كربلا را تابلوي زيباي جهاد، شهادت، ايثار و فداكاري عنوان كرد و گفت: راه سعادت بشريت توجه به معنويت است و سعادتمندي بشر نيز در گرو عمل به آموزه هاي دين مبين اسلام مي باشد.

وي با توصيف نهضت امام حسين(ع) به چراغي روشنگر و اميد بخش در تمام دوران ها تصريح كرد: روشنگر از آن جهت كه راه عزت و مبارزه را به مسلمين مي آموزد و اميد بخش از آن جهت كه پيروزي حتمي حق بر باطل را نشان مي دهد.

معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان قزوين با بيان اين كه روايات متعددي بر گريستن آسمان بر امام حسين (ع) به مدت چهل روز تاكيد دارند، اضافه كرد: پيامبر اكرم(ص) فرمود ' كسي كه درهمي در عزاداري يا زيارت امام حسين(ع) خرج كند خداوند به هر درهم، هفتاد حسنه كرامت فرمايد و كسي كه بر او گريه كند ملائكه اشك او را مي گيرند و اشك ها در روز قيامت، سپري در برابر آتش جهنم مي شوند.'

حجت الاسلام نظري، تلاوت قرآن كريم، قرائت زيارت اربعين و زيارت عاشورا امام حسين(ع) و شهداي كربلا را از آداب روز اربعين برشمرد و گفت: واقعه كربلا نه تنها عملي مذهبي و آييني، بلكه يادآوري مجدد نقشه راهي است كه امامان معصوم(ع) براي مقابله با ظلم، حق طلبي و عدالت خواهي پيش روي رهروان خود قرار دادند.

7389/ 614