۶ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۱۳
کد خبر: 80969347
T T
۰ نفر
تاكيد امامان جمعه شهرستان ها برپاسداشت حماسه 9 دي

استان ها- ايرنا- امامان جمعه شهرستان ها در آستانه سالگرد حماسه مردمي 9 دي بر پاسداشت اين رويداد تاكيد كردند و اين روز را نقطه عطفي در تاريخ پرفراز و نشيب انقلاب اسلامي دانستند.

نهم دي 1388 مردم ايران در پي اغتشاشات و هنجارشكني عده اي، به خيابان ها آمدند و پيمان ناگسستني خود با نظام و انقلاب را يادآور شدند.

خلاصه خطبه هاي نمازجمعه شهرستان ها در اين زمينه آورده شده است.

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: آحاد مختلف مردم ولايت مدار و انقلابي ايران اسلامي با حضور گسترده در حماسه نهم دي ماه سال 1388 ترفندهاي فتنه گران، دشمنان و عواملشان را نقش بر آب كردند و آنها را در نيل به اهداف خصمانه ناكام گذاشتند.

آيت الله سيد احمد علم الهدي افزود: نهم دي ماه يوم الله است كه با عنايات خاصه پروردگار ، مقاومت و حضور گسترده مردم در صحنه و پيروي از منويات رهبر معظم انقلاب، نظام جمهوري اسلامي را در مقابل ترفندهاي دشمنان و ايادي سرسپرده آنها حفظ كرد.

وي گفت : در ادامه اين فتنه كه شعارهاي جمهوري ايراني، نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران، سرداده شده و عكس امام خميني (ره) به آتش كشيده و عليه رهبري شعار داده شد، مردم پي بردند كه نقطه تقابل اين حركت، نظام است.

قم - آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري خطيب جمعه قم حماسه 9 دي را تجلي اراده خداوند توسط مردم و روز فراموش نشدني در تاريخ كشور ذكر كرد و افزود: دوستان، دشمنان، مردم و مسوولان مي دانند چه كار بزرگي در اين روز انجام شده است. حسيني بوشهري افزود: مردم در روز 9 دي عشق و ارادت خود را به امام حسين (ع) نشان داده و اثبات كرده اند كه اهانت به ساحت مقدس سيد الشهدا (ع) و مقدسات را برنمي تابند و دشمنان انقلاب را نيز براي هميشه نااميد كردند.

شيراز- امام جمعه شيراز با اشاره به حضور خود جوش مردم در عرصه انقلاب در 9 دي سال 88 گفت : اين حضور در تاريخ 30 ساله انقلاب اسلامي كم نظير و بي نظير بود و همه فتنه ها را باطل كرد.

آيت الله اسد الله ايماني بيان داشت : البته بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه در تاريخ 30 ساله انقلاب نيز شاهد فتنه اي به بزرگي فتنه 88 نبوده ايم ، فتنه اي كه با رهبري و راهنمايي هاي مقام معظم رهبري و ولايت مداري مردم خنثي و نقش بر آب شد.

اصفهان - آيت الله سيديوسف طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان گفت: حماسه 9 دي حركتي خودجوش از سوي مردم بود كه مانند آن در انقلاب نداريم و روز عظيم و برگ زريني است كه در تاريخ ملت ما ثبت شده است.

تبريز-آيت الله محسن مجتهدشبستري نماينده ولي فقيه درآذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز با اشاره به نهم دي ماه روز بصيرت و ميثاق با ولايت اظهار كرد: در اين روز مردم با بصيرت ايران با حضور حماسي خود در صحنه، توطئه هاي دشمن را خنثي كردند.

وي افزود: در حوادث انتخابات و بخصوص مسائل تلخ عاشوراي 88 خارجي ها دخيل بودند و مي خواستند انقلابي شبيه انقلاب هاي رنگي در ساير نقاط جهان در ايران بوجود آورند.

بيرجند - حجت الاسلام علي رضايي بيرجندي امام جمعه بيرجند گفت: حضور با بصيرت مردم در صحنه و حماسه آفريني آنان در نهم دي ماه سال 88 توطئه دشمنان و فتنه گران را در هم پيچيد.

خطيب جمعه بيرجند، بر برگزاري هر چه باشكوهتر گراميداشت نهم دي ماه تاكيد كرد و گفت: امروز باز دشمن به طمع خام افتاده و به ملت ايران توهين مي كند.

سمنان - حجت الاسلام سيد جلال احمد پناهي امام جمعه موقت سمنان با گراميداشت 9 دي اين رويداد را نمايشگاه غيرت ملي ايرانيان در دفاع از ارزش هاي اسلامي خواند. وي حماسه 9 دي را رويدادي ماندني در تاريخ انقلاب اسلامي دانست و با اشاره به آثار داخلي و خارجي آن تاكيد كرد برخي علاقه دارند حماسه 9 دي و فتنه 88 فراموش شود اما بايد بدانند رهبري معظم انقلاب از سال 88 تاكنون در 50 سخنراني به فتنه و حماسه 9دي اشاره و بر ماندگاري اين حماسه تاكيد كرده اند.

اروميه - حجت الاسلام محمدرضا بابازاده امام جمعه موقت اروميه با اشاره به حماسه 9 دي، اين روز را روز بصيرت والاي مردم ايران اسلامي توصيف و بيان كرد: اين روز نقطه عطفي در مبارزه با انحراف، كجروي و فتنه است.

وي افزود: مردم بصير ايران اسلامي در 9 دي نشان دادند كه اگر كسي در مقابل نظام و مردم ولايتمدار، فكر فتنه به سرش خطور كند حضور پرشور مردمي او را از صحنه حذف خواهد كرد.

بجنورد-حجت الاسلام رضا نوري امام جمعه موقت بجنورد گفت: خباثت و جنايت افراد پشت ماجراي فتنه 88 را نبايد فراموش كرد تا نظام هرگز با فتنه ديگري از آن دست مواجه نشود.تاكنون نظام اسلامي و رهبري با محبت و رحمت با اين افراد برخورد كرده اند اما حضور مجدد آنها در صحنه سياسي جايز نيست.

وي افزود: تاكنون بسياري از فتنه گران اظهار پشيماني نكرده اند و به همين دليل جرم آنها بخشودني نيست و مردم و ولايت نيز آنها را نخواهند بخشيد.

زنجان- حجت الاسلام علي خاتمي نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه زنجان گفت: جوشش غيرت و بصيرت ديني ملت ايران در نهم دي با مديريت بي بديل مقام معظم رهبري، توطئه هاي دشمنان را خنثي كرد.

وي با تاكيد بر اينكه 9 دي روز بصيرت و ميثاق با ولايت و امامت است، تصريح كرد: ملت ايران اسلامي با عاشورا بزرگ شده و آن را هويت خود مي داند.

شهر ري - حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي امام جمعه شهر ري گفت: 9 دي تجلي بصيرت و ميثاق مردم ايران اسلامي با ولايت فقيه است.

وي اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامي در داخل و خارج، از فتنه 88 به عنوان انقلاب مخملين ياد مي كردند اما حضور پرشور مردم انقلابي و پشتيبان ولايت تمام توطئه هاي آنان را نقش بر آب كرد.

شاهچراغي خواستار حضور پرشور و باشكوه مردم ايران اسلامي در آيين بزرگداشت حماسه 9 دي در روز دوشنبه هفته آتي شد.

رشت- آيت الله زين العابدين قرباني نماينده ولي فقيه در گيلان با اشاره به نهم دي ماه گفت: مردم اين استان يك روز زودتر از ديگر مناطق كشور و در هشتم دي ماه، تبعيت از رهبري و ولايت مداري را نشان دادند.

وي اضافه كرد: حماسه نهم دي، ميثاق با رهبري و حمايت از ولايت، قانون اساسي و ادامه راه شهدا بود.

ساري -حجت الاسلام يوسف يوسف پورامام جمعه موقت ساري از حماسه نهم دي سال 1388 بعنوان روز ميثاق امت با ولايت در تاريخ نظام اسلامي ياد كرد و گفت: اين روز در تاريخ ثبت شده است و تا ابد زنده و جاويد باقي خواهد ماند.

وي گفت: ابعاد و فلسفه وجودي حماسه 9 دي بايد از سوي كارشناسان، نخبگان، علما و رسانه هاي جمعي بدرستي مورد واكاوي قرار گيرد و براي مردم تبيين و بازگو شود.

شهركرد-حجت الاسلام محمد علي نكونام نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد گفت:نهم دي ماه جريان مستمر انقلاب اسلامي ايران است كه براي هميشه در تاريخ باقي خواهد ماند.

به گفته وي،برخي از فتنه گران از رافت اسلامي سوءاستفاده كردند و نه تنها توبه نكرده اند بلكه اكنون از اين رافت به نفع خود سوء استفاده كرده اند.

ايلام- حجت الاسلام والمسلمين محمدنقي لطفي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: حماسه تاريخي ملت آگاه و با بصيرت ايران اسلامي در 9 دي سال 88 براي هميشه در حافظه ايرانيان ثبت و ضبط خواهد شد.

قزوين - نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه قزوين با گراميداشت سالروز حماسه 9 دي گفت: اين روز هنگامه دفاع همه جانبه مردم از اسلام، رهبري، نظام مقدس جمهوري اسلامي و دستاوردهاي آن بود.

آيت الله هادي باريك بين افزود: در اين روز همه سلايق سياسي و مردم فهيم كشورمان با حضور ميليوني خود آتش فتنه را خاموش كردند.

كرمان - امام جمعه موقت كرمان بر حضور آحاد مردم در آيين نهم دي ماه تاكيد كرد و گفت: نهم دي ماه روز ميثاق با نظام و انزجار از فتنه و فتنه گران است.

حجت الاسلام مهدي عرب پور افزود: مردم ما در نهم دي ماه سال 88 در حركتي خودجوش در سراسر ايران حماسه اي بزرگ را در خنثي كردن فتنه آفريدند كه در اين رابطه رهبر انقلاب فرمودند كه بايد دست مريزاد به مردم گفت.

بوشهر-امام جمعه موقت بوشهرگفت: تحليلگران و خواص جامعه زواياي مختلف فتنه سال 88 را براي مردم تبيين و تحليل كنند تا دوباره جامعه دچار چنين حوادثي نشود.

حجت الاسلام حسين دشتي با گراميداشت 9 دي و روز بصيرت افزود: درطول تاريخ انقلاب اين نظام با فتنه ها و حوادثي روبه رو بوده است كه هر كدام از آن ها براي فروپاشي يك كشور كافي بود.

كرمانشاه - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه از حماسه 9 دي به عنوان روزي تاريخي ياد كرد كه حجت بر فتنه گران تمام و ولايتمداري ملت ايران به جهانيان ثابت شد.

آيت الله مصطفي علما به در پيش بودن سالروز حماسه 9 دي 88 اشاره كرد و گفت: مردم در اين روز بزرگ و سرنوشت ساز امتحان خود را بخوبي پس دادند و چنان حماسه اي خلق كردند كه در تاريخ اين سرزمين ماندگار شد.

675
۰ نفر