۱۱ دی ۱۳۹۲، ۸:۵۹
کد خبر: 80975393
T T
۰ نفر
هلال احمر خراسان رضوی به 52 هزار زائر پیاده خدمات رسانی كرد

مشهد - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در اجرای 'طرح مهر رضوان' حدود 52 هزار زائر پیاده حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در محورهای استان توسط این جمعیت امدادرسانی و خدمات دهی شدند.

'رضا پورساداتی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از این تعداد 82 زائر پیاده به دلیل شرایط خاص و نیاز به درمانهای كاملتر به بیمارستان و مراكز درمانی انتقال یافتند.

وی اظهار داشت: 51 هزار و 713 نفر دیگر در قالب درمان گرفتگی عضلات و سرما خوردگی، پانسمان زخم و تاول و سایر درمانهای سرپایی خدمات رسانی شدند.

او گفت: ارائه خدمات ویژه امداد و نجات به زائرین حرم مطهر رضوی، كاهش عوارض ناشی از سفر و تسكین آلام ناشی از پیاده روی زائرین از جمله اهداف 'طرح مهر رضوان' است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: به این منظور طرح خدمت رسانی به زائران پیاده حرم مطهر از سوم تا 12 دی ماه در تمام محورهای استان تا مشهد در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا 148 پایگاه شهری و بین شهری، 49 دستگاه آمبولانس، 21 دستگاه خودرو ست نجات و 32 دستگاه از سایر خودروها بكار گرفته شده اند.

او گفت: 120 نفر از كاركنان، 860 نجاتگر و امدادگر و جمعی از پزشكان و پیراپزشكان در این طرح خدمت رسانی می كنند.

پورساداتی افزود: در اجرای طرح 30 دستگاه آمبولانس و خودرو ست نجات نیز از چند استان دیگر كشور همكاری دارند كه از این تعداد 23 دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه خودرو ست نجات و 45 نیروی اجرایی از جمعیت هلال احمر استانهای سیستان و بلوچستان، یزد، گلستان، كرمان، سمنان، خراسان شمالی و سازمان امداد و نجات كشور در خراسان رضوی خدمات رسانی می كنند.

وی اظهار داشت: گروههای خدمت رسان هلال احمر همپای زائران در حال حركت بوده و اینك در محدوده انتهایی محورهای منتهی به مشهد هستند.

او افزود: علاوه بر آن سه دستگاه بالگرد برای خدمات رسانی سریع و به موقع به زائران در نظر گرفته شده كه از این تعداد یك بالگرد از خراسان رضوی و دو بالگرد از استانهای همجوار در سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) در محورهای خراسان رضوی مشغول عملیات خواهند بود.ك/3

2713/664
۰ نفر