۱۲ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۴۸
کد خبر: 80977070
T T
۰ نفر
زيارت حرم امام رضا (ع) قداست زيارت خانه خدا را دارد

مشهد - ايرنا - يك استاد حوزه و دانشگاه گفت: زيارت حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد قداستي همچون قداست زيارت خانه خدا و اولياي الهي را دارد.

به گزارش ايرنا، استاد 'رضا صفاري' روز پنجشنبه در مراسمي در رواق دارالهدايه حرم مطهر رضوي با عرض تسليت شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: زيارت با معرفت، مي ‌تواند تجديد عهد و پيوند قرب الهي را به همراه داشته باشد.

وي بيان كرد: نخستين نكته مطرح شده در زيارت، رويكرد عبادي آن است و تجديد پيمان با ولايت اهل بيت (ع)، مهمترين وظيفه زائر بامعرفت مي باشد.

وي اظهار داشت: تجديد بيعت با ولايت اهل بيت (ع)، ترقي در درجات تقرب به سوي خداوند متعال و پر ثمرتر از گرفتن شفا و هر حاجت ديگر است.

او افزود: تجديد عهد، اگر صادقانه و همراه با وفاداري باشد، رضايت امام رضا (ع) و پروردگار را در پي خواهد داشت.

اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: روايات مختلف و متعدد نشان مي دهد كه زيارت هرگاه از روي معرفت و اخلاص انجام گيرد زائر را به اهداف عالي مي رساند و وي را به خدا نزديكتر مي كند.

وي بيان كرد: زيارت حرم مطهر امام رضا (ع) بايد به نقطه اي از اوج برسد كه فكر و انديشه و سراسر وجود زائر همه از رافت و قربت نسبت به آن حضرت لبريز شود.

وي اظهار داشت: زائر در زيارت خود بايد اين نكته را مدنظر قرار دهد كه مي ‌خواهد با حقايقي كه داراي مرتبه وجودي والا هستند، مواجه شود و از آنها تاثير بپذيرد.

او تاكيد كرد: در مقوله زيارت اين‌ گونه نيست كه زائران مفهوم آن را درك نكنند بلكه بايد شناخت واقعي از زيارت حاصل شود، دامنه نگاه توسعه يابد تا بتوان به عمق زيارت دست يافت.

7489/659