۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶
کد خبر: 80977644
T T
۰ نفر
مقام سابق صهیونیستی تروریسم دولتی فلسطین اشغالی را تایید كرد

تهران – ایرنا – یك مقام سابق رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه اكثر افراد مرتبط با بمب گذاری در مراكز یهودیان آرژانتین از سوی اسراییل به قتل رسیده‌اند.

شبكه خبر بی بی سی روز جمعه در گزارشی از بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین به نقل ایتزاك آویران سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آرژانتین در گفت وگو با خبرگزاری یهودیان آرژانتین (ای‌‌جی‌ان) گفت: اسرائیل توانسته اكثر كسانی را كه پشت حملات به سفارت اسرائیل و یك مركز فرهنگی یهودیان در آرژانتین بودند، به قتل برساند.

در مارس سال ١٩٩٢، یك خودرو بمب‌گذاری شده در برابر سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، منفجر شد كه 20 نفر را كشت و بیش از 200 نفر دیگر را زخمی كرد.

در انفجار مهیب‌تری در ژوئیه سال ١٩٩٤، ساختمان سازمان فرهنگی موسوم به انجمن متقابل اسرائیل و آرژانتین (آمیا) در بوئنوس آیرس هدف بمب‌گذاری قرار گرفت كه 85 كشته و 300 زخمی برجای گذاشته بود.

'آویران' كه بین سال‌های١٩٩٣ تا ٢٠٠٠ میلادی سفیر اسرائیل در آرژانتین بود، در مصاحبه اخیر خود با اشاره به این حملات گفته است: 'اكثر افراد مسئول این اقدامات، دیگر در این جهان نیستند و ما خودمان ترتیب كار را دادیم.'

براساس این گزارش، وی از افراد خاصی در این مورد نام نبرد و مشخص نكرد كه ملیت كشته شدگان كه این صهیونیست مدعی كشتن همه آنها است چه بوده و به چه صورت كشته شده‌اند.

سفیر پیشین اسرائیل در آرژانتین ضمن اعلام این كه عدالت در مورد حامیان اصلی این عملیات هنوز به اجرا درنیامد، افزود: 'هنوز هم لازم است آرژانتین دقیقا جواب دهد كه در ارتباط با این حملات، چه روی داده است.'

به ادعای آویران، رژیم صهیونیستی به خوبی می داند كه چه كسانی مسئول انفجار در برابر سفارتخانه اسرائیل بودند و همان افراد مرتكب انفجار دوم هم شدند'

وی دولت آرژانتین را متهم كرد كه اقدام لازم را برای رسیدن به عمق و كشف و افشای تمامی ابعاد این حملات صورت نداده است.

به گزارش بی بی سی، در پی انفجار در مركز فرهنگی یهودیان، گروه جهاد اسلامی، كه یك سازمان فلسطینی است، مسئولیت بمب‌گذاری را برعهده گرفته بود.

صهیونیست ها در اقدامی نخ نما مدعی دخالت ایران در این حادثه شدند.

اوایل سال گذشته میلادی، مقامات آرژانتینی اعلام كردند كه با دولت ایران به تفاهم رسیده‌اند تا در تشكیل یك 'كمیته حقیقت‌یاب' متشكل از افراد مستقل برای بررسی این وقایع همكاری كنند.

بسیاری از كارشناسان معتقدند كه رژیم صهیونیستی كه خود از طراحان این حادثه بوده است، از مدتها پیش تلاش گسترده ای را برای نابود كردن مدارك و نیز ترور افراد مطلع كه می توانستند نقش اسراییل در این دو انفجار را به اثبات برسانند، آغاز كرده است.

مترجمام**1378**1144