۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۳۱
کد خبر: 80978908
T T
۰ نفر
750 تن شن و نمك در معابر شهر مهاباد پاشيده شده است

مهاباد - ايرنا - شهردار مهاباد گفت: به منظور جلوگيري از يخ زدگي خيابان ها و معابر عمومي 750 تن نمك و شن در اين شهر پاشيده شده است.

صلاح الدين كردستاني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان شن پاشي در طي سه هفته اخير و پس از بارش برف و سرماي شديد در اين شهر انجام شده است.

وي اضافه كرد: اين حجم شن پاشي معابر، چندين برابر مقدار آن در سال گذشته در اين شهر بوده كه در جهت آسان كردن عبور و مرور وسايط نقليه و جلوگيري از لغزندگي خيابان ها و معابر عمومي انجام شده است.

كردستاني اظهار داشت: ستاد بحران شهرداري از همان روزهاي اول بارش برف با تشكيل جلسات متعدد و برنامه ريزي، شهر را به مناطق جداگانه تقسيم كرده و اكيپ هاي برف روبي و پاكسازي، فعاليت هاي خود را جهت مسير گشايي و برف روبي و برداشت آن آغاز كردند.

وي اضافه كرد: عمليات پاكسازي و برف روبي در خيابان هاي اصلي و فرعي به پايان رسيده ولي در كوچه ها هنوز هم ادامه دارد .

كردستاني يادآور شد: به دليل تداوم بارندگي ها برخي از خيابان ها و كوچه هاي اين شهر بيش از چهار بار برف روبي شده و در برخي مناطق به منظور جلوگيري از انباشته شدن برف در معابر عمومي، با استفاده از دستگاه هاي كمپرسي به حاشيه شهر منتقل مي شود.

كردستاني گفت: عمليات برف روبي و نمك پاشي در مهاباد با استفاده از 9دستگاه كمپرسي، شش دستگاه گريدر، هفت دستگاه لودر و با همكاري بيش از 350نفر از كاركنان شهرداري صورت گرفته است.

شهرداري مهاباد از همكاري شهروندان و نيروهاي شهرداري براي انجام عمليات برف روبي در سطح خيابان ها و كوچه هاي اين شهر قدرداني كرد.

بارش برف به ارتفاع 60سانتي متر و سرماي شديد با دماي 7 تا 18 درجه زير صفر به مدت بيش از سه هفته باعث بروز مشكلاتي در روند عبور و مرور در شهر مهاباد شده بود.

7512/584/583