۱۵ دی ۱۳۹۲، ۷:۵۲
کد خبر: 80979807
T T
۰ نفر
لازمه موفقیت طرح ها همكاری و مشاركت مردم است

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد و اشكذر در مجلس شورای اسلامی گفت: همكاری ،مشاركت و حمایت مردم در انجام فعالیت های ادارات و نهادها ضمانت بسیار محكم و نقش موثری در موفقیت طرح ها دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصالح جوكار شنبه شب در جمع مردم محله محمودآباد(مردآباد) یزد، افزود: همكاری مردم در اجرای طرح های ادارات و نهادها نقش بسیار مهمی در موفقیت طرحها دارد و اگر این همكاری نباشد بسیاری از برنامه ها بی اثر خواهد بود.

وی ادامه داد: مشاركت مردم لازمه اجرای موفق بسیاری از فعالیت های اجرایی است و باید مسئولان در این راستا حركت كنند.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: مسئولان نباید به مردم قول و تعهدی بدهند كه از اجرایی شدن آن مطمئن نیستند و اگر كاری امكان انجام شدنش وجود ندارد نباید قول داده و مردم را امیدوار نمود.

جوكار با اشاره به اینكه در سال گذشته بنا به اعلام نهادهای مسئول فقط 18 درصد بودجه عمرانی یزد محقق شده، افزود: در سال جاری نیز بودجه عمرانی شهرستان یزد كه نسبت به سال گذشته كاهش زیادی دارد فقط 23 میلیارد تومان است و این در صورتی است كه این مبلغ تماما تخصیص داده شود.

ادامه داد: با این مبالغ نمی توان كار زیادی برای مناطق انجام داد در حالیكه شهرستان یزد مناطق زیادی از جمله بخش مركزی ، شاهدیه ، زارچ، اشكذر و... را در بر گرفته و باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه نشست های مردمی تاكنون در آزادشهر، شاهدیه و اكنون نیز در محمودآباد برگزار شده و در دیگر مناطق و محلات نیز برگزار خواهد شد ، گفت: امیدواریم در این نشست ها كه مردم مشكلات خود را به صورت رودررو و با حضور مسئولان مطرح می كنند شاهد رفع مشكلات و اجرایی شدن درخواست های مردم باشیم.

جوكار با اشاره به اینكه همواره نام محله محمودآباد به عنوان مردآباد نام برده می شود، گفت: اسم این محل همراه با مردی و مردانگی است و مردم این منطقه همچون دیگر مردم ولایتمدار دارالعباده یزد همواره با نظام و انقلاب همراه بوده و هستند و تقدیم 36 شهید از این محله و انقلاب گواه این مسئله است.

در ادامه این نشست حسین میرحسینی، نماینده جمعی از اهالی درخواست های مردم از جمله آزادسازی سه خانه اطراف مسجد امام حسین، احداث سالن كشتی، احداث پیست سواركاری، تبدیل مدرسه حر محمودآباد كه بلااستفاده رها شده به درمانگاه، تكمیل خیابان های بوستان و توران، برطرف شدن كمبود سهمیه آرد نانوایی های این منطقه، كمبود كتابخانه و ... رامطرح نمود.

رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: بدون همكاری و مشاركت مردم بسیاری از فعالیت های شهرداری امكان پذیر نخواهد بود و خوشبختانه مردم محمودآباد با همت خوبی كه دارند همكاری لازم را با شهرداری داشته اند كه قابل تقدیر است.

مرتضی شایق افزود: مسئله فضای سبز ، آسفالت كوچه ها ، پلاك گذاری منازل مسكونی، تكمیل آزادسازی خیابان استقلال، بلوار مشیر، خیابان توران را نیز بصورت ویژه پیگیری خواهیم نمود.

رئیس منطقه یك شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: در سه سال مدیریت اینجانب تاكنون 21 هزار متر آزادسازی دراین منطقه صورت گرفته كه بدلیل همكاری بی بدیل مردم محمودآباد است.

سید ابوالفضل كشفی افزود: از سال 89 تاكنون 85 هزار متر از خیابان های اصلی و فرعی محمودآباد آسفالت شده و 30 میلیون تومان نیز برای مرمت جوی و معابر آبرسانی باغات هزینه شده و برای پارك حاشیه رودخانه محمودآباد نیز تاكنون 70 میلیون تومان هزینه شده و 70 میلیون تومان دیگر در سال آینده هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه ما در شهرداری همواره در كنار مردم بوده و هستیم و تمام مشكلات مردم را می دانیم لذا بسیاری از موارد درخواست مردمی عنوان شده در این نشست در دستور كار شهرداری قرار داشته و دارد و چیزی نیست كه شهرداری از آن بی خبر باشد.

رئیس منطقه یك شهرداری یزد در مورد خرید سه منزل مسكونی اطراف مسجد امام حسین گفت: هر كارشناسی كه خود مالكین قبول داشته باشند به شهرداری معرفی كنند تا نسبت به برآورد قیمت اقدام شود،همچنین در مورد نصب پل عابر پیاده روبروی امامزاده سیدجعفر محمد ع نیز كه مورد در خواست بسیاری از مردم است انشاالله در اسرع وقت این پل مكانیزه و دو طرفه با پله های برقی احداث خواهد شد.

معاون اداره كل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: اولویت اول منطقه محمودآباد زمین چمن است كه تا پایان سال 93 به اتمام خواهد رسید و در مورد احداث زورخانه نیزدر صورتی كه محلی به این اداره كل اختصاص دهند برای تبدیل آن به زورخانه آمادگی لازم را داریم.

كامران قربانی ادامه داد: در مورد احداث پیست سواركاری امكان آن وجود ندارد اما با توجه به اینكه زمین توسط مردم تامین شده بازدیدی خواهیم داشت و در مورد تجهیز سالن ورزشی پایگاه محمودآباد نیز با توجه به اینكه این ورزشگاه در مالكیت این اداره كل نیست لذا از لحاظ توپ و تور اقدام خواهد شد.

نقدی معاون فرمانداریزد نیز در این نشست گفت: در مورد كمبود آرد تاكنون هیچ مشكلی در نانوایی های محمودآباد گزارش نشده و در صورت وجود این مشكل پیگری برای رفع آن خواهد شد .

وی ادامه داد:همچنین در مورد احداث پل مكانیزه در محله محمودآباد در بلوار جمهوری اسلامی و همچنین روبروی امامزاده سیدجعفر محمد نیز با توجه به اینكه با احداث 53 پل مكانیزه در كمیسیون انطباق فرمانداری موافقت شده لذا نسبت به احداث این پلها بر اساس اولویت اقدام خواهد شد كه پل عابر پیاه روبروی امامزاده سیدجعفر محمد در اولویت قرار دارد.

در پایان این نشست كه با حضور عظیمی زاده شهردار، حجت الاسلام زارع عضو شورای شهر، دهقانپور مدیركل راه آهن ، شرف الدینی معاون جوانان اداره كل ورزش و جوانان، عسكرزاده معاون فرماندار و تعدادی دیگری از مسئولان و نمایندگان ادارت و نهادها برگزارشد، از طرف شهرداری موافقت شد آسفالت معابر محله محموآباد خارج از نوبت انجام شده و نصب وسایل ورزشی در حاشیه رودخانه محمودآباد نیزحدا اكثر تا هفته آینده انجام شود و پل مكانیزه روبروی امامزاده سیدجعفرع نیز در اسرع وقت احداث شود.ك4

1968/7537