۱۷ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 80983736
T T
۰ نفر

مرهم ساده برای آنفلوآنزا

۱۷ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 80983736
مرهم ساده برای آنفلوآنزا

تهران - ایرنا - متخصص بیماری های عفونی گفت: ‌مصرف چای، عسل و میوه گریپ فروت برای درمان آنفلوانزا مفید است.

به گزارش ایرنا، پزشكان انگلیسی در یك مطالعه جدید به این نتیجه رسیده اند، از آنجا كه میزان مقاومت باكتری ها در برابر داروهای آنتی بیوتیك همچنان رو به افزایش است و به تدریج این داروها تاثیر درمانی خود را از دست می دهند، روش‌ های سنتی مثل خوردن چای و عسل برای مقابله با میكروب‌های بیماری زای قوی موثرتر هستند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دكتر «رضا زارع» هر چند نوشیدن مایعات برای درمان آنفلوآنزا را مفید عنوان كرد اما در عین حال استراحت كافی را هم برای درمان این بیماری مورد تاكید قرار داد.

وی اظهارداشت: آنفلوانزا یك بیماری ویروسی است كه با گذشت زمان عامل ویروسی آن دچار تغییرات و باعث علائم بیماری می شود.

این ویروس باعث بیماری تنفسی حاد می شود و علایم عمده آن شیوع ناگهانی تب بالا و درد شدید عضلانی است.

این متخصص بیماری های عفونی ، در ادامه گفت‌: ضعف، كمر درد، درد شكمی، سردرد، سرفه و خشونت صدا از دیگر علایم این بیماری به شمار می آید.

وی اظهار داشت: فصل شیوع بیماری آنفلوانزا اغلب در فصل سرد سال است و راه انتقال آن نیز به وسیله تماس مستقیم و غیر مستقیم با بیمار صورت می گیرد به همین علت استفاده از لیوان، حوله، دستمال، مسواك و وسایل شخصی بیمار موجب سرایت آن به دیگران می شود.

زارع با بیان اینكه روبوسی ، دست دادن و تماس نزدیك با بیمار، باعث انتقال بیماری آنفلوانزا می شود، گفت:‌ ازدحام جمعیت در مهد كودك ها، سربازخانه ها و محیط های شلوغ به راحتی ویروس آنفلوانزا را منتقل می كند.

وی گفت: این بیماری به ندرت عوارض ریوی و قلبی شدید دارد و گاهی عفونت باكتریال ثانویه نیز در این افراد باعث عوارض جدی در گوش میانی و ریوی می شود.

این متخصص عفونی در خصوص استفاده از واكسن آنفلوانزا، گفت: افراد كهنسال، اطفال، افرادی كه مبتلا به بیماری های سرطانی، نارسایی تنفسی، كلیوی،قلبی، دیابتی هستند و همچنین زنان باردار باید واكسن آنفلوانزا دریافت كنند.

وی گفت:واكسن آنفلوانزا هر ساله یك بار باید در فصل پاییز تزریق شود و اگر فردی آنفلوانزا داشت و دچار خلط خونی و یا درد شدید گوش و نارسایی تنفسی و تنگی نفس و درد قفسه صدری شد، باید زودتر به پزشك مراجعه كند.

اجتمام(1)**1776**1436