سي‌و سومين يادواره شهداي هويزه و 43 شهيد جهادگر سبزوار برگزار شد

سبزوار- ايرنا- سي و سومين يادواره شهداي مظلوم هويزه و 43 شهيد جهادگر سبزوار پنج شنبه شب، با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين يادواره جمعي از امامان جمعه ،فرمانداران ،نمايندگان مردم سبزوار در مجلس ،مسوولان ، روحانيون ،خانواده معظم شاهد،ايثارگران ،رزمندگان ،جهادگران و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم مومن و شهيد پرور خطه سربداران حضور داشتند.

مسوول روابط عمومي جهاد كشاورزي سبزوار در حاشيه اين مراسم در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار ايرنا، اظهار كرد: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به عنوان يكي از پيشكسوتان جهاد سازندگي و همچنين تعدادي ديگر از مسوولان كشوري از ميهمانان ويژه اين يادواره هستند.

غلامرضا چشمي با بيان اينكه شهرستان سبزوار در طول دوران دفاع مقدس 43 شهيد جهادگر را تقديم انقلاب و نظام كرد ، افزود : همچنين اين شهرستان در كربلاي هويزه، پنج شهيد به نام شهيدان محمد فاضل، حسن فتاحي‌ثاني، مجيد مهدوي، سيد‌مصطفي مختاري و مجيد كريمي تقديم اين انقلاب و نظام كرده است .

اين مسوول با اظهار اينكه شهداي جهادگر سبزوار نيز از نيروهاي گروه اخلاص بودند، اظهار كرد: پس از سال 62 به واسطه سازماندهي نيروهاي دفاع مقدس و تشكيل سازمان‌هاي دفاعي در قالب گردان‌ها، گروهان‌ها، لشكرها و تيپ‌ها، گروه اخلاص به پشتيباني و مهندسي جنگ جهاد سازندگي پيوستند.

وي با بيان اينكه هر ساله اين يادواره در سبزوار برگزار مي شود،افزود:در بيشتر يادواره‌هاي شهداي مظلوم هويزه و 43 شهيد جهادگر سبزوار، فرماندهان دوران دفاع مقدس براي سخنراني دعوت مي شوند.

وي هدف از برگزاري اين يادواره هاي شهدا را اشاعه فرهنگ شهادت و ارزش‌هاي حاكم بر اين فرهنگ عنوان كرد و افزود : تلاش ما افزودن بر كيفيت اين برنامه معنوي در هر سال نسبت به سال قبل است.

مسوول امور هنري و تبليغات ستاد يادواره شهداي هويزه سبزوار اظهار داشت : اجراي تئاتر در قالب ترويج ارزش هاي ايثار و شهادت و اجراي نمايش مستند حضور خواهران در پشتيباني جنگ با عنوان حديث اخلاص توسط هنرمندان سبزواري و...از جمله برنامه هاي اين مراسم معنوي است .

وي با اشاره به فعاليت دبيرخانه يادواره شهداي هويزه سبزوار از شش ماه گذشته تاكنون، افزود : دعوت از اقشار مختلف مردم و عموميت دادن در اين مراسم معنوي كه به ياد شهدا و براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت برگزار مي شود از اهداف ما بوده است.

بر پايه اين گزارش: قرار است سيد‌حسن قاضي‌زاده ‌هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به عنوان يكي از پيشكسوتان جهاد سازندگي در اين مراسم معنوي سخنراني كند.

در پي اجراي عمليات نصر در 16 ديماه سال 1360 در جنوب غرب شهر هويزه بيش از 300 تن از نيرو هاي مردمي و دانشجويان پيرو خط امام به فرماندهي شهيد علم الهدي در محاصره تانك هاي دشمن قرار گرفته و به مقام والاي شهادت رسيدند.

پنج نفر از اين شهدا از ديار سربداران (سبزوار) بودند كه جهاد گران شهرستان سبزوار در سال 1360 ارواح مطهر اين پنج شهيد بزرگوار را با حضور شهيد رجايي نخست وزير وقت تشييع كردند.

از همان سال به طور مستمر هر ساله مراسم يادبودي براي شهداي هويزه و 43 شهيد جهاد گر سبزوار در اين شهرستان برگزار مي شود.

7495/7499