۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷
کد خبر: 80988796
T T
۰ نفر
كفاشیان باز هم تكلیف هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری را روشن می كند

شهركرد- ایرنا-علی كفاشیان باز هم تكلیف رییس هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری را پس از یكسال مشخص می كند.

به گزارش ایرنا،مجمع انتخاب رییس هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه هفته جاری با حضور علی كفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران برگزار می شود.

برگزاری مجمع فوتبال چهارمحال و بختیاری در حالی صورت

می گیرد كه علی كفاشیان درست در بیست و هشتم دی ماه سال گذشته به این استان سفر كرد كه سعید زارع كمك داور لیگ برتر به عنوان رییس هیات این استان انتخاب شد.

علی كفاشیان در زمان حضور خود در چهارمحال و بختیاری در دیدار با استاندار وقت این استان ، قولهایی مبنی بر حمایت از فوتبال استان داد كه هیچ كدام عملیاتی نشد.

با توجه به سرمای شدید و یخ بستن زمین های چمن موجود در این استان، فوتبال چمنی در چهارمحال و بختیاری تنها شش ماه از سال فعال است و دیگر ماههای یخی و سرد سال بازی كردن روی چمن یخ زده میسر نیست.

مدیریت بدون ثبات فوتبال در چهارمحال و بختیاری سال اخیر ، پیش از بیش نمود داشته و انتخاب هیات فوتبال تنها در مدت یك سال،شاید به نفع فوتبال نباشد اما قانونی است كه باید اجرا شود.

رییس گروه ورزش قهرمانی اداره كل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت:مجمع انتخاب رییس هیات فوتبال این استان با حضور علی كفاشیان و پنج نامزد ثبت نام شده برگزار می شود.

'ایرج فاضلیان ' روز شنبه در این خصوص برگزاری مجمع افزود: مراد احسانی ، بهنام اسكندری، سعادت الله باغبان ، طهمورث حیدری و علیرضا عبدالغنی نامزدهای كسب پست رییس هیات فوتبال این استان می باشند.

از این پنج نفر طهمورث حیدری پیش از این سرپرست هیات فوتبال استان بوده است و سعادت الله باغبان ،علیرضا عبدالغنی و بهنام اسكندری سابقه داروی در فوتبال و فوتسال لیگ برتر را دارا می باشند.

به گزارش ایرنا،دهه 60 از مهمترین دوران طلایی فوتبال چهارمحال و بختیاری بود كه تیم های پاس تهران و پرسپولیس تهران در جام حذفی آن زمان در این استان به سختی مقابل فوتبالیست ها گمنام استان به پیروزی می رسیدند.

در این دهه برای نخستین بار از سوی مرحوم رنجبر سرمربی وقت استقلال تهران شش بازیكن به اردوی استعدادیابی تیم استقلال راه یافتند اما به دلیل نبود محل اسكان، این بازیكنان در ادامه از حضور در تیم استقلال تهران بازماندند.

در سالهای دهه 70 نیز رولند كخ سرمربی آلمانی تیم استقلال تهران نیز در سفری غیر رسمی به چهارمحال و بختیاری برخی از بازیكنان این استان را قدرتی و فنی اعلام كرده بود و آنان را شایسته حضور در تیم های مطرح ایران عنوان كرد.

در این دهه، ابراهیم طالبی از فوتبالیست های قدیم چهارمحال و بختیاری به عنوان مربی استقلال تهران انتخاب شد.

اما مهمترین مشكل فوتبال چهارمحال و بختیاری علاوه بر زمین های یخ زده چمن ،نبود اسپانسر و حامی مالی است كه برای رشد فوتبال در این استان مستعد ،حضور اسپانسر الزامی و حیاتی است.

گزارش محمود رییسی

7359