نماينده مجلس : الحاق چالدران به منطقه آزاد تجاري ماكو حق مسلم مردم اين شهرستان است

ماكو، اروميه - ايرنا - نماينده مردم ماكو، شوط، پلدشت و چادران در مجلس شوراي اسلامي گفت: الحاق چالدران به منطقه آزاد تجاري ماكو حق مسلم مردم اين شهرستان است ، مسئولان بايد نسبت به اين موضوع اهتمام جدي داشته باشند.

محمد عليپور روز يكشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران اظهار كرد : در مصوبه مجلس شهرستان هاي ماكو، شوط و پلدشت در محدوده منطقه آزاد ماكو قرار گرفته اند كه نياز است شهرستان چالدران نيز به واسطه شرايط مرزي و ظرفيت هاي اقتصادي و گردشگري وارد اين محدوده شود.

وي اضافه كرد : شهرستان چالدران به دليل مرزي بودن و دوري از مركز استان با عقب ماندگي ها و محروميت هاي زيادي رو به روست كه وارد شدن در محدوده منطقه آزاد مي تواند ، توسعه اين شهرستان و زمينه اشتغال و كار مردم را فراهم كند.

عليپور ياد آور شد : محروميت هاي ناشي از نبود مراكز توليدي ، بنگاه هاي اقتصادي قابل توجه ، موجب شده تا اهالي اين شهرستان براي يافتن كار و كسب درآمد مجبور به مهاجرت شوند كه هم اكنون بيشترين ميزان مهاجرت آذربايجان غربي از اين شهرستان به سوي شهرستان بزرگ از جمله اروميه گزارش مي شود.

نماينده مجلس ، پديده مهاجرت را يكي از معضلات بزرگ استان و كشور دانست و اظهار داشت : در صوت الحاق چالدران به محدوده منطقه آزاد ماكو، اين شهرستان مي تواند به شهري مهاجر پذير تبديل شود.

شهرستان چالدران با 50 هزار نفر جمعيت در شمال غرب آذربايجان غربي و در كنار مرزهاي جمهوري اسلامي با تركيه واقع شده كه قبلا نيز يكي از بخش ها شهرستان ماكو بود.

7128/583