۲۵ دی ۱۳۹۲، ۸:۴۴
کد خبر: 80995778
T T
۰ نفر
تمركز خدمات در نقاط مختلف ساوه موجب كاهش سفرهاي درون شهري مي شود

ساوه- ايرنا- شهردار ساوه گفت: ارائه خدمات در نقاط مختلف شهر موجب كاهش حجم سفرهاي درون شهري مي شود.

'كامران جوادي' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: يكي از وظايف مهم شهرداري و شوراي اسلامي شهر، شناسايي و تامين مشكلات فرهنگي، اجتماعي و بهداشتي شهروندان است.

وي بيان كرد: تردد بالاي شهروندان در مركز شهر علاوه بر ايجاد ترافيك سنگين موجب بالا رفتن هزينه ها مي شود كه مديريت شهري با متمركز كردن مراكز مورد نياز در مناطق مختلف مي تواند بخشي از اين ترافيك را كاهش دهد.

شهردار ساوه توزيع متوازن خدمات در نقاط مختلف شهر را از برنامه هاي مهم شهرداري دانست و اظهار كرد: تاكنون بدليل موانع قانوني انجام آن محقق نشده و اين امر محروميت برخي مناطق شهر از خدمات را در پي داشته است.

وي ادامه داد: تاكنون بيشترين اماكن فرهنگي، تفريحي، خدماتي و فضاي سبز در جنوب اين شهر متمركز شده است در حالي كه مناطق شمالي آن با وجود تراكم جمعيتي از كمبود اين خدمات رنج مي برند.

وي توجه به عدالت اجتماعي و توزيع متوازن خدمات شهري به منظور حل مشكلات مناطق محروم را از اولويت هاي مهم براي ايجاد آباداني شهر دانست و بيان داشت: براي ايجاد توازن در فضاي سبز، تكميل پارك 55 هكتاري فدك و پارك 17هكتاري بسيج 2 در مناطق شمالي از اولويت هاي مهم شهرداري است.

وي گفت: طراحي پارك 55 هكتاري فدك در سال 89 انجام شد و با آغاز عمليات اجرايي آن تاكنون 10 ميليارد ريال اعتبار براي احداث آن هزينه شده است.

وي بيان كرد: ساخت اين پروژه به دليل وسعت زياد نيازمند اعتبارات قابل توجه است كه به دليل محدوديت اعتبارات، شهرداري تلاش مي كند كه بخشي از اين مجموعه را تكميل و در اختيار شهروندان قرار دهد.

به گفته وي، به علت وجود شهر صنعتي در شمال شهر ساوه ساخت پارك و فضاهاي سبز در مناطق شمالي اين شهر مي تواند عامل موثري براي كاهش آلودگي هاي ناشي از فعاليت واحدهاي صنعتي به درون شهر باشد.ك/3

7338/686