۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۳۳
کد خبر: 80997113
T T
۰ نفر
تشكیل شوراهای آموزش و پرورش نویدبخش تحول در نظام تعلیم و تربیت است

تهران - ایرنا - وزیران آموزش وپرورش و كشور در پیام مشتركی، تشكیل شوراهای آموزش وپرورش را نوید بخش آغاز تحول اساسی در نظام تعلیم وتربیت دانستند.

به گزارش روز چهارشنبه مركز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وزیران آموزش و پرورش و كشور به مناسبت 26دی ماه سال روز تصویب قانون تشكیل شوراهای آموزش وپرورش در مجلس شورای اسلامی، پیام مشتركی منتشر كردند.

در این پیام آمده است: نظام های آموزش و پرورش سراسر جهان با چالش های متعددی در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از جمله دانش محور شدن جامعه و اقتصاد و تقاضای روز افزون برای دانش و آموزش و ارتقای كیفیت آن، محدودیت شدید منابع مالی دولتی، رشد فزاینده‌ی جمعیت، مسائل زیست محیطی، ضرورت تربیت شهروندان جهانی و .... مواجه شده اند.

در این پیام گفته شده ، روشن است كه امكانات و منابع آموزش و پرورش در مقابل انتظارات متعدد و متنوع ملی و محلی از این نهاد عظیم، ضرورت بهره برداری عالمانه از منابع و جلوگیری از هدر رفتن دارایی های فكری، انسانی، فرهنگی، اجتماعی، مالی و فیزیكی و تبدیل آن ها به سرمایه های رشد یابنده و توسعه زا، مدیریت و رهبری بصیر و دوراندیش در این بخش را بیش از پیش آشكار می كند.

در بخش دیگری از پیام مشترك وزرای آموزش و پرورش و كشور آمده است: یك روند نسبتا مطلوب در سیاست های آموزشی، مشاركت بخش خصوصی و دولتی برای ارائه آموزش، مدیریت و تامین منابع مالی آن است. مشاركت بخش خصوصی در اشكال و اندازه های مختلف و با اهداف متنوع بسته به شرایط كشورها به شكل گیری مدل‌ها، روش ها و برنامه های متعددی در سراسر جهان منتهی شده است.

براساس این گزارش در بخش پایانی از این پیام تشریح شده است : تصویب قانون تشكیل شوراهای آموزش و پرورش در 26 دی ماه 1372 در مجلس شورای اسلامی نوید بخش آغاز تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت كشور به شمار می رود و بهره گیری از ظرفیت های قانونی آن می تواند در كشور عزیز اسلامیمان نتایج ارزشمندی در برداشته باشد .

فراهنگ(1) **1540**1569
۰ نفر