۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴
کد خبر: 81002975
T T
۰ نفر
چهارمين كاروان عمره مفرده از كردستان عازم سرزمين وحي شد

سنندج - ايرنا - چهارمين كاروان عمره مفرده روز دوشنبه با حضور جمعي از مسوولان، زائران و خانواده هاي آنان از مسجد قباي بهاران سنندج عازم سرزمين وحي شد.

مدير حج و زيارت كردستان در حاشيه بدرقه اين كاروان ها در گفت و گو با ايرنا گفت: اين كاروان چهارمين كاروان استان در سال جاري است و شامل 134 زائر است و به مدت 10 روز در سرزمين وحي حضور دارند.

هاشم ناظمي جلال با بيان اينكه زائران عمره مفرده پنج روز در مكه و پنج روز در مدينه حضور دارند و از فيوضات اين سفر معنوي بهره مند خواهند شد گفت: اعزام كاروان هاي حجاج استان از فرودگاه كرمانشاه انجام مي‌شود و اميد مي رود در آينده‌اي نزديك زمينه اعزام اين افراد از فرودگاه سنندج فراهم شود.

وي در ادامه اظهار كرد: پاداش و بهره‏اي كه حجاج از اين سفر معنوي مي برند با يكديگر برابر نيست و هركسي به اندازه ظرفيت خود و درجه‏اي كه از درك حضور پروردگار دارد، از آن بهره‏مند مي‌شود.

مدير حج و زيارت كردستان بر توجه زائران بيت‌الله به اهميت و نقش مناسك اين سفر معنوي تاكيد كرد و افزود: حج از اركان دين اسلام محسوب مي شود و خانه خدا محور و مركز قيام عليه شياطين دروني و بيروني است.

وي گفت: اهميت اين عبادت الهي تا جايي است كه آيات متعددي از قرآن كريم وجوب و فلسفه حج را براي مسلمين تبيين كرده و روايات فراواني از پيشوايان معصوم (ع) در تثبيت اين انديشه قرآني وارد شده است.ك/2

7348/533