۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱
کد خبر: 81005851
T T
۰ نفر
اجرای آثار موسیقی رمانتیك تا معاصر در تالار رودكی

تهران - ایرنا - گروه نیواك آثار موسیقی دوره های رمانتیك تا معاصر (قرن های 19 تا 21) را در تالار رودكی اجرا می كند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، گروه نیواك به سرپرستی گلریز زربخش با اجرای قطعاتی از آهنگسازان ایرانی، اسپانیایی، اتریشی و آلمانی، موسیقی دوره های رمانتیك تا معاصر (قرن های 19 تا 21) را می نوازد.

قطعات سوئیت برای ویلن سولو اثر 'گاسپاركاسادو'، 'رچیتاتیو و اسكرتزو 'كاپریس برای ویلن سولو اثر 'فریتس كرایسلر'، تریوی پیانو شماره 2 اثر یوهانس برامس و تریو زهی اثر آرش تیموریان در این كنسرت نواخته می شود.

گلریز زربخش، نوازنده ویلن؛ ژابیز زربخش، نوازنده ویلنسل؛ سروش شاه محمد، نوازنده ویولا و كیمیا محمدی به عنوان نوازنده ساز پیانو در این كنسرت ایفای نقش می كنند.

كنسرت آنسامبل نیواك 6 بهمن ساعت 20 در تالار رودكی اجرا می شود.



* اجرای گروه اورانوس در تالار رودكی

گروه اورانوس به سرپرستی آیدین علیانسب و با صدای جواد بخشش در تالار رودكی برنامه اجرا می كند.

گروه موسیقی اورانوس قطعاتی ساخته آیدین علیانسب را با شعرهایی از مولانا، هوشنگ ابتهاج و مهدی اخوان ثالث اجر خواهد كرد.

بخش اول كنسرت با اجرای قطعه تكنوازی تار آیدین علیانسب به مدت 13 دقیقه آغاز می شود.

در این كنسرت قطعات تصنیف شبگیر؛ جدال، تنظیم شده برای اركستر ایرانی؛ تصنیف با من صنما در دستگاه همایون و قطعات 4 مضراب مژده، تنظیم شده برای اركستر ایرانی؛ تصنیف نهانخانه اسرار و تصنیف چنگ خدایی در دستگاه نوا تقدیم حاضران می شود.

آیدین علیانسب، سرپرست، آهنگساز و نوازنده تار؛ جواد بخشش، خواننده؛ مرضیه رحیم زاده، نوازنده سنتور؛ كیارش روزبهانی، نوازنده تار؛ پانیز مجاهدنیا، نوازنده تار؛ سهیل سان احمدی، نوازنده تارباس؛ راضیه نظری، نوازنده تارباس؛ علی توكلی، نوازنده رباب؛ مازیار شریفیان، نوازنده قیچك؛ سینا عَلَم، نوازنده كمانچه؛ عماد خانكشی پور، نوازنده نی و شایان یزدی زاده به عنوان نوازنده تنبك هنرنمایی می كنند.

كنسرت گروه 'اورانوس' به سرپرستی آیدین علیانسب 3 و 4 بهمن ماه در تالار رودكی اجرا می شود.

فراهنگ (2) ** 9252**1588