۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹
کد خبر: 81011698
T T
۰ نفر
جذب سرمایه گذار خارجی ضرورت تحقق توسعه اقتصادی است

رشت – ایرنا – مدیركل امور اقتصادی و دارایی و نایب رییس مركز خدمات سرمایه گذاری گیلان گفت : جذب سرمایه گذار خارجی، ضرورت رفع موانع و تحقق توسعه اقتصادی است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' منصور مولایی پور ' عصر یكشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار كرد : جذب سرمایه گذار خارجی با اثرگذاری در افزایش نرخ رشد اقتصادی، نقش مهم و حیاتی در توسعه گیلان و كشور دارد .

وی سرمایه گذاری خارجی را مكمل سرمایه گذاری های داخلی دانست و افزود : ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری خارجی وجود دارد و این نوع سرمایه گذاری، جایگزین سرمایه گذاری داخلی نمی شود .

مدیركل امور اقتصادی و دارایی گیلان كمبود اعتبارات دولتی و سرمایه گذاری های داخلی برای انجام پروژه های عمرانی و زیرساختی و نیاز كشور به ورود فناوری های روز دنیا را از مهمترین ضرورت های جلب سرمایه گذاری خارجی عنوان كرد .

مولایی پور سرمایه گذاری را موتور محركه اقتصاد كشور معرفی و خاطرنشان كرد : فراهم كردن بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی در تحقق توسعه اقتصادی موثر است .

وی بسترسازی برای جذب سرمایه گذار را از مهمترین اهداف مركز خدمات سرمایه گذاری گیلان عنوان و تصریح كرد : این مركز بر اساس ماده هفت قانون اساسی ظرف مدت 10 روز پاسخگوی متقاضیان سرمایه گذاری است و درصورت تایید واخذ مجوز از نمایندگان تام الاختیار حاضر در این مركز، ظرف مدت یك ماه مجوز سرمایه گذاری صادر می كند .

مدیركل امور اقتصادی و دارایی گیلان ارایه خدمات سرمایه گذاری از طریق اتاق مجازی و برگزاری نشست های بازار سرمایه گذاری را از دیگر اقدامات این سازمان در راستای فراهم كردن بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی عنوان كرد .

مولایی پور تصریح كرد : بازار سرمایه گذاری كه شنبه هر هفته در محل این سازمان تشكیل می شود، با ایجاد فضایی برای مطرح شدن مشكلات سرمایه گذاران و سرمایه پذیران بستر لازم برای گسترش سرمایه گذاری را ایجاد می كند .

وی در ادامه سخنان خود احساس امنیت را دیگر ضرورت های جذب سرمایه گذاران خارجی عنوان كرد و گفت : رسانه های گروهی در ایجاد این احساس امنیت نقش موثری دارند .

مدیركل امور اقتصادی و دارایی گیلان در بخش دیگری از سخنانش از امضای 15 موافقت نامه سرمایه گذاری خارجی در یك سال گذشته در مركز خدمات سرمایه گذاری استان خبر داد و افزود: در این مدت، شش مجوز سرمایه گذاری خارجی نیز صادر شده است.

مولایی پور دریای خزر را از مهمترین ظرفیت های مغفول مانده سرمایه گذاری در استان دانست و خاطرنشان كرد : استفاده از این ظرفیت در بخش حمل ونقل دریایی ، توریسم و انرژی نقش مهمی در توسعه استان دارد و می تواند به عنوان یك اولویت اقتصادی محسوب شود .ك/2

7292/695