۲۶ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8101237
T T
۰ نفر
بانک انگلیسی برای خرید دارایی های بانک ورشکسته آمریکایی تلاش می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/26 کلیات.8888.8888 لندن - یک بانک انگلیسی برای خرید برخی از اموال و دارایی های بانک ورشکسته لیمن برادرز آمریکا تلاش می کند.
به گزارش ایرنا، بانک بارکلیز انگلیس پیش از ورشکستگی بانک سرمایه گذاری لیمن برادرز آمریکا برای خرید بخشی از سهام آن وارد مذاکره شده بود، ولی این مذاکرات ناکام ماند و نتوانست بانک آمریکایی را از فروپاشی نجات دهد.
روز سه شنبه در لندن اعلام شد که بانک بارکلیز مجددا اقدامات خود را برای خرید بخشی از دارایی های بانک لیمن برادرز آغاز کرده است .
به دنبال اعلام ورشکستگی بانک لیمن برادرز که یکی از بزرگترین بانک های سرمایه گذاری جهان است روز دوشنبه بازارهای مالی و سهام در سراسر جهان دچار لرزه نسبتا شدیدی شدند. ارزش متوسط سهام روز گذشته در بازار مالی لندن حدود پنج درصد سقوط کرد. سهام برخی از بانک های انگلیس نیز دیروز بیش از 40 درصد سقوط کرد.
بازار مالی لندن صبح سه شنبه نیز با سیر نزولی گشایش یافت و ارزش سهام مجددا در دقایق اولیه گشایش بازار بیش از دو درصد سقوط کرد.
بانک مرکزی انگلیس برای کاهش اثرات ورشکستگی لیمن برادرز بر بازار مالی این کشور تاکنون حدود پنج میلیارد پوند(بیش از 9 میلیارد دلار) به این بازار تزریق کرده است .
بدنبال اعلام وشکستگی بانک سرمایه گذاری لیمن برادرز آمریکا، حداقل پنج هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. این افراد عمدتا در شعبات و شرکت های وابسته به بانک لیمن برادرز که یکی از بزرگترین بانک ها و موسسات مالی جهان و آمریکا به شمار می رود، کار می کردند.
چند تن از مدیران شرکت های وابسته به لیمن برادرز در انگلیس با برگزاری یک کنفرانس خبری در لندن تایید کردند که اکثر شرکت های اقماری و موسسات وابسته به این بانک آمریکایی نیز عملا ورشکسته شده اند.به گفته این مدیران فعلا فقط دو شرکت وابسته به لیمن برادرز توانسته اند به کار خود ادامه دهند.
طی دو روز گذشته گفت و گوهای فشرده ای میان مسئولان شرکت های وابسته به لیمن برادرز در لندن و مقامات خزانه داری انگلیس و نهاد ناظر بر فعالیت بانکها و موسسات مالی این کشور در جریان بود تا تاثیرات منفی این ورشکستگی بزرگ مالی را بر اقتصادی انگلیس کاهش دهد.
آلیستر دارلینگ وزیردارایی انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد اقدامات نظارتی و کنترلی بر فعالیت های بانکی و بازارهای مالی این کشور تشدید شده تا از آسیب بیشتر به نظام مالی انگلیس جلوگیری شود.
وی گفت : دولت ، نهاد ناظر بر خدمات مالی (اف .اس .ای .) و بانک مرکزی انگلیس همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا ثبات و آرامش نظام مالی کشور حفظ شود.
اروپام **ع1440 **345** شماره 122 ساعت 13:44 تمام
۰ نفر