۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81014543
T T
۰ نفر

مزاحم 115 نشويد

۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81014543
مزاحم 115 نشويد

بجنورد - ايرنا - سال ۱۲۶۵ مصادف با ۱۸۸۶ ميلادي، براي نخستين بار با يك رشته سيم بين تهران و شاهزاده عبدالعظيم به طول ۷/۸ كيلومتر توسط بوآتال بلژيكي، تلفن در ايران داير شد كه امروز همه گير شده است، ولي گويا هنوز فرهنگ استفاده درست از آن فراگير نشده است.

هر روز خبرهاي زيادي از مزاحمت هاي تلفني منتشر مي شود و حتي در مواردي به درگيري و دعوي قضايي نيز كشيده مي شود و گويا پاياني ندارد.

در اين ميان، بيشترين خطر اين مزاحمت هاي بي دليل و شايد بچه گانه، مربوط به شماره هاي حياتي سه رقمي است كه مي تواند خطرساز و براي ديگري يا ديگران مرگبار باشد و

هشدار يك مقام امدادي در خراسان شمالي نيز بيانگر اين ناهنجاري زير پوستي در رفتارهاي اجتماعي است.

غلامرضا اكباتان سرپرست مركز فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي، : افزون بر 90 درصد از تماس هاي تلفني روزانه با مركز 115 استان مزاحمت است و طبق گزارش هاي دريافتي، اوج مزاحمت هاي تلفني با اين مركز حياتي پس از ساعت با تعطيلي مدارس است.

وي اضافه كرد: بيشترين تماس هاي تلفني مزاحم از طريق كيوسك هاي مخابراتي سطح شهر و نيز شماره هاي ايرانسل صورت مي گيرد.

به گفته اكباتان، مزاحمت هاي تلفني با مركز 115 استان موجب شده تا كاركنان اين مركز براي خدمات رساني به بيماران و تماس گيرندگان اصلي با مشكل مواجه شوند.

وي افزود: علاوه بر آن تماس هاي مكرر مزاحمتي با اين مركز باعث شده تشخيص تماس ضروري از مزاحمان دشوار شده و ما مجبور به اعزام مكرر نيرو براي اين تماس ها باشيم، كه احتمال درست نبودن آن زياد است.

سرپرست مركز 115 خراسان شمالي گفت: براساس آخرين آمار از حدود 70 هزار تماسي كه با مركز 115 استان گرفته شده، بيش از 90 درصد مزاحمتي بوده كه با اين وجود نيروهاي ما به نشاني هاي ارايه شده اعزام شده اند.

اكباتان افزود: مركز 115 استان برخي از شماره هاي مزاحمان را كه تكراري بوده به دستگاه قضايي ارايه داده تا با مزاحمان برخورد شود.

وي به مزاحمان تلفني توصيه كرد براي جلوگيري از به خطر افتادن جان ديگر شهروندان از تلفن هاي دروغين با اين مركز خودداري كرده و سرگرمي ديگري براي خود بيابند. ك/3

2712/626
۰ نفر