۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۴۱
کد خبر: 81015080
T T
۰ نفر
سازمان ثبت احوال مرجع متقن آمار جمعیتی كشور است

تهران-ایرنا- رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت كشور گفت: آمارهای سازمان ثبت احوال متقن و مرجع بسیاری از اطلاعات و آمارهای جمعیتی كشوراست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال، 'محمد جواد محمودی'در بیستمین نشست شورای راهبردی آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال كشورافزود: آمار ثبت احوال چون بر اساس ثبت واقعه است متقن‌ترین آمار رسمی كشور بوده و برای بسیاری از نیازهای آماری مرجع قابل اتكا و معتبری است.

وی افزود:با استفاده از فناوری و مدیریت بروز در سازمان ثبت احوال ثبت وقایع به شاخص 100درصدی نزدیك شده و اطلاعات آنلاین در پایگاه اطلاعاتی جمعیتی كشور موجود و قابل استخراج و بهره برداری است.

رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت كشور با اشاره به برخی آمارهای نادقیق كه در صنعت گردشگری كاربرد دارد، گفت: وقتی چنین ظرفیت آماری دقیقی وجود دارد، نباید افرادی با توسل به منابع آماری ضعیف ، نتیجه‌گیری‌های نادقیقی را در خصوص تحولات جمعیتی كشور در جامعه القا كنند.

در ابتدای این نشست، علی‌اكبر محزون، دبیر شورا ضمن ارائه گزارشی، از آماده شدن سامانه جدید تولید گزارشات آماری ثبت وقایع حیاتی خبر داد

بیستمین نشست شورای راهبردی آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال كشور روز سه شنبه دراین سازمان برگزار شد.

اجتمام(1) 1293