۱ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8102326
T T
۰ نفر
کره شمالی خواستار فک پلمب تاسیسات یونگ بیون شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/01 کلیات.کره شمالی .آژانس بین المللی تهران - دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد که کره شمالی فک پلملب تاسیسات هسته یی یونگ بیون را از آژانس خواستار شده است .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین ، محمد البرادعی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مقامات کره شمالی صبح امروز(دوشنبه ) از بازرسان آژانس خواستند تا با فک پلمب و پایان دادن به نظارت تاسیسات یونگ بیون ، امکان انجام آزمایش های فرآوری را در این تاسیسات که به گفته آنها در زمینه مسایل هسته یی فعالیت نمی کند، فراهم سازند.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز(دوشنبه ) بدون توضیحی درباره منبع خبر خود ، گزارش داد که کره شمالی تاسیسات هسته یی اش را که از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی پلمب شده بود، فک پلمب کرده است .
کره شمالی که از خلف وعده آمریکا در زمینه خروج این کشور از فهرست به اصطلاح کشورهای حامی تروریست واشنگتن به شدت آزرده و خشمگین شده است ، هفته گذشته اعلام کرده بود که در تدارک راه اندازی مجدد تاسیسات یونگ بیون است .
طبق توافق سال گذشته گروه شش جانبه مذاکرات خلع سلاح کره شمالی ، قرار بود پیونگ یانگ در ازای دریافت کمک های غذایی و سوخت و نیز خروج از فهرست ادعایی آمریکا، تاسیسات هسته یی خود را تعطیل کند. انهدام برج خنک کننده تاسیسات یونگ بیون نیز در همین راستا صورت گرفت.
مترجمام ** 1088 شماره 093 ساعت 14:48 تمام
۰ نفر